Leden

VERSLAG VAN H1 OVER DE EERSTE WEDSTRIJDEN IN DE 2E HELFT VAN HET SEIZOEN

Nieuws afbeelding 2 april 2014

Het is alweer een tijd geleden dat we iets hebben laten horen, maar hopelijk zijn jullie ons bestaan niet vergeten. Na een moeizaam verlopen eerste seizoenshelft zijn we begin maart weer met de competitie gestart. In de eerste wedstrijd kwam kampioenskandidaat Naarden op bezoek. De uitwedstrijd had ons weinig positief gestemd, daar we met een flinke 6-1 op de broek kregen en in het stuk eigenlijk slechts figureerden. Er is echter hard getraind sindsdien onder de nieuwe trainer Rick van Domburg. Het team is fitter, feller en vastberaden om tegenstanders het vuur aan de schenen te leggen.

De wedstrijd tegen Naarden heeft helaas geen punten opgeleverd, maar met een 2-4 nederlaag was er in ieder geval progressie.

De tweede wedstrijd na de winterstop was tegen Purmerend, niet direct een hoogvlieger, maar ook zeker niet te onderschatten. Twee goals van Robin Viëtor en een clean-sheet van Hans betekende een 2-0 overwinning. Eindelijk weer eens de zoete smaak van overwinning.

De week daarop liepen we na een rommelige voorbereiding op het trage zand van Westerpark tegen een 5-1 nederlaag aan, na vroeg in de wedstrijd 3-0 achter te komen. Het herstel was too little, too late.

Afgelopen zondag ontvingen we thuis Kraaien heren 1. Deze ploeg had ons uit geklopt met goed spel en heeft een tijd lang de eerste plek op de ranglijst bezet. Het was duidelijk dat  er een zware taak voor ons klaar lag. Met de nederlaag van de voorgaande week in het achterhoofd was iedereen gebrand om dit maal voor eigen publiek weer drie punten te pakken en naaste belager Castricum weer even af te schudden. Coach Rick zette in de voorbereiding de boel op scherp om goed uit de startblokken te komen. Binnen 2 minuten verdiende Abcoude de eerste strafcorner en mocht er van kopcirkel aangelegd worden 1-0 door Lucas met de sleeppush. Even later was het Bart Vonk, onze trouwe invaller uit de B1, die op slechts 15-jarige leeftijd zijn eerst goal voor Abcoude Heren 1.

Ruststand: 2-0

Vrij gauw na rust waren er wat probleempjes voor Abcoude. Na een miscommunicatie tussen Alex en Lucas kwam de bal terecht bij een aanvaller van Kraaien. Deze verspeelde de bal echter weer aan een Abcoudenaar. Helaas belandde de bal op knullige wijze op een eigen voet in de cirkel. In de veronderstelling dat we nu een strafcorner tegen zouden krijgen werd de discussie gestart wat er nou mis ging. De aanvallende Kraai had hier weinig boodschap aan en was slim genoeg om door te spelen aangezien de scheidsrechter helemaal niet had gefloten… Een flinke beuk op z’n stick later hadden we een strafbal tegen. Een harde push zorgde voor 2-1. Zonder heel erg van slag te zijn ging Abcoude door op zoek naar de 3-1. Een vrije slag nabij de cirkel werd voor de goal gebracht, Sander bleef koel en vond de lange hoek met een bekeken push. De veerkracht van Kraaien bleek groots, want niet veel later was er uit een afgeslagen strafcorner de 3-2. Abcoude moest zich wederom niet gek laten maken en door blijven gaan met het goede spel. De 4-2 kwam na een hoge bal die niet werd gestopt door Kraaien, een voorzet van Sander op Domenico (weer zo’n jeugdig talent) en goed afmaken van een lastige stuiterbal. Kraaien gaf zich alsnog niet gewonnen en de captain sloeg met een verwoestend schot de bal in de korte kruising, 4-3. Na een gele kaart voor het wegspelen van de bal na het fluitsignaal moest Abcoude de laatste 4 minuten met 10 man uitspelen. Het doel van Abcoude werd niet meer onder vuur genomen door goed verdedigen en zo waren daar weer 3 hele belangrijke punten voor onze ploeg.

Volgende week, helaas zonder aanvoerder Floris vanwege een schorsing, uit naar Strawberries.

Dank voor alle support!

H1

P.S. Om onze trouwe lezers en volgers niet het idee te geven nu dat onze eigen captain Stigter een bad boy op het veld is, wordt er nog even toegelicht hoe de schorsing tot stand is gekomen. De schorsing van 1 wedstrijd komt door het pakken van meerdere gele kaarten over het gehele seizoen, om precies te zijn: 3. Gele kaarten zijn altijd te betreuren, maar we willen hier graag aangeven dat alledrie de kaarten zijn gegeven voor spelovertredingen en dat het dus geen fysieke of verbale overtredingen op een speler/scheidsrechter betroffen. Dat zijn kaarten die absoluut niet getolereerd worden door de club en dus ook niet door Heren 1.