Verslag Abcoude H1 – AMVJ H1 3-2

Nieuws afbeelding 2 november 2018

Na een welverdiende week rust na de 1-5 overwinning in Nieuw-Vennep stond er weer een serieuze topper op het programma voor onze Abcoudenaren. Wederom kwam de koploper op bezoek, maar nu in de vorm van AMVJ H1, een tegenstander waarin in het verleden zeer spannende wedstrijden tegen werd gespeeld.

In de eerste helft speelde Abcoude niet zijn eigen spel. In de eerste twintig minuten waren er vrij weinig kansen aan beide kanten. Geen van beide ploegen had een definitief overwicht, aangezien de bal na verovering ook snel weer verloren werd door beide kanten. Echter wist AMVJ meerdere strafcorners te verdienen in de eerste helft en de vierde voor hen was raak. Een goede variant werd binnen getipt door de aangever. Vervolgens raakten onze Abcoudenaren de draad kwijt en wist AMVJ kort voor de rust ook de 0-2 te maken na slecht uitverdedigen van onze Abcoudse mannen. De 0-2 stand was ook de ruststand.

Nadat de mannen in de rust stevig waren toegesproken door de twee coaches van het team, Tijmen Vierhout en assistent Benjamin Bos, kwam Abcoude met veel passie en vuur uit de rust. Hoewel dit niet tot veel gevaar leidde, begon het tij wel te keren. Halverwege de tweede helft explodeerden de Abcoudse helden en wisten zij de gehele wedstrijd op zijn kop te zetten. De eerste Abcoudse strafcorner, behaald door Bart Vonk na een goede pass van Lucas Conijn, werd binnengesleept door Pim Bloemendal. Dertig seconden later kon de doelman van AMVJ weer vissen, nadat Jesse van der Harst de bal had veroverd van de laatste man van AMVJ en keihard zijn backhand in het dak van het doel schoot. Binnen een minuut gingen onze Abcoudse mannen van een 0-2 achterstand naar een stand van 2-2. Alles was mogelijk en onze Abcoudenaren roken bloed. Echter zocht AMVJ ook de aanval op, op zoek naar de winnende goal. De druk op de Abcoudse defensie nam toe waardoor de Abcoudenaren in de omschakeling gevaarlijk konden worden. In een van die omschakelingen werd aanvoerder Alon Guggenheim gevonden in de vijandige cirkel en zijn voorzet vond Rostom Maktouf die de 3-2 binnenschoot. AMVJ voerde de druk nog verder op, maar de Abcoudse defensie stond groots, mede dankzij doelman Hans Teunisse, die zijn doel verdedigde als een leeuw. Aan het einde van de wedstrijd werd het potje nog wat spannender aangezien Abcoude voor een tijd lang met negen man de deur dicht moest houden. De wedstrijd eindigde in een barrage aan strafcorners voor AMVJ, echter was de Abcoudse cornerverdediging opperbest en bleef de 3-2 staan als eindstand.

Na deze gewonnen pot en het puntverlies van Haarlem staat onze Abcoude Heren 1 op de tweede plaats. Volgende week mogen onze mannen het uit opnemen tegen de voorlaatste Strawberries H1. Wij hopen jullie allemaal over twee weken weer te zien als onze mannen het op 11 november 14:45 opnemen tegen Maarssen H1.