VERSLAG VAN DE WEEK: MF2 BELOOND VOOR HET HARDE WERKEN

Nieuws afbeelding 28 april 2016

De meiden uit de F2 hebben een groot deel van dit seizoen gebruikt om vooral de tegenstander te analyseren en te kijken hoe het hockey spel eigenlijk wordt gespeeld. Met behulp van elke week 3 nieuwe doelstellingen zoals samen- en overspelen, vrij lopen, doelpunt maken en plezier hebben heeft dit geresulteerd in aanzienlijke vooruitgang. Alle meiden zijn inmiddels bloed fanatiek, ze blijven vechten voor de bal, zetten de tegenstander op het verkeerde spoor door beide doeltjes te gebruiken en mooie omzeilende bewegingen te maken, en pikken op die manier heel wat goaltjes mee. Zo ook afgelopen zaterdag bij Myra. Dit was al de 4e keer dat wij dit team troffen en de sfeer is altijd erg ontspannen en goed. De meiden van Abcoude hadden er zin in, trotseerden de hagelbuien en begonnen aan een mooie wedstrijd. Er werd vrijgelopen zodat ballen vanuit het achterveld konden worden geflatst in de lege gaten op het veld die vervolgens mooi werden opgepakt en vaak resulteerden in een goal. Ook waren er mooie verdedigende acties waarbij de tegenstander eruit gelopen werd en de bal vaak naast en niet in het Myra goal belandde. Al in de eerste 20 minuten bleek dat Abcoude weinig kansen onbenut liet, waarmee de eerste 2 wedstrijden in het voordeel van Abcoude werden beslist. 2 gewonnen wedstrijden bij rust was een prachtige prestatie van de meiden, die dit nog niet eerder zo voor elkaar hebben gekregen. Hoewel de vermoeidheid in de benen sloop, was het zicht op de overwinning motiverend en werd het flitsende spel na de rust voortgezet. Met een doelpunten saldo van 22-14 ging de overwinning, overduidelijk en meer dan terecht, naar Abcoude. Een mooi resultaat en een beloning voor het harde werken van de meiden en de immer positieve begeleiding van onze coach Peter.

Meisjes F2 bestaat uit; Bo, Femke, Janneke, Jolie, Joosje, Madelon, Mai Sao, Pipi.