Technische Commissie

ZAALHOCKEY OP EEN RIJTJE: WAT, WAAR EN WAAROM

Nieuws afbeelding 16 oktober 2024

Tegen het einde van november stopt het hockeyen op het veld. Dan gaan onze spelers de zaal in, tot aan de voorjaarsvakantie in februari.

Zaalhockey is snel en technisch uitdagend. Daardoor is het niet alleen superleuk om te spelen, maar ook heel goed voor je ontwikkeling als hockeyer en als team!

Je speelt zes tegen zes (inclusief keepers) op een veld dat ongeveer half zo groot is als je buiten gewend bent. Langs de zijlijnen liggen balken, die je kunt gebruiken om de bal op andere manieren te passen. De bal mag niet hoog worden gespeeld, en zo zijn er nog wat aangepaste spelregels om het spelletje veilig en leuk te houden. Daar wordt je tijdens het zaalseizoen natuurlijk op getraind. Meer informatie over het spel en de spelregels vind je op de website van de KNHB.

Locatie

HV Abcoude maakt sinds enkele jaren gebruik van twee zalen voor alle trainingen en nagenoeg alle thuiswedstrijden: het Sporthuis Abcoude en de Sporthal Gaasperdam (op 10 à 15 minuten fietsen van ons clubhuis). Een luxe die maar weinig andere clubs kennen!

Teams

Zaalhockeyteams zijn kleiner dan veldhockeyteams. Er kunnen per wedstrijd maximaal 12 spelers worden opgesteld. Daarom zullen teams soms anders worden ingedeeld.

Ook zijn er vaak andere coaches, spelbegeleiders en team managers. Daarover word je geïnformeerd door je categorieleider. Er zijn voorafgaand aan het zaalseizoen informatieavonden voor coaches en scheidsrechters.

Meedoen!

Deelname aan zaalhockey is niet verplicht. Je betaalt er apart contributie voor. Ook moet je beschikken over geschikte schoenen, een zaalstick en een beschermende handschoen voor je linkerhand.

Vanwege het enorme plezier dat spelers aan het zaalhockey beleven, en vanwege de grote waarde voor de ontwikkeling van de hockeyvaardigheden, moedigt HV Abcoude deelname voor iedereen vanaf O9 van harte aan.

Mochten er financiële belemmeringen zijn, neem dan alsjeblieft contact op met het bestuur, vaak zijn er oplossingen mogelijk.

Vragen?

Neem contact op met je categorieleider, of stuur een e-mail naar [email protected].