SHAKE HANDS GAAT LANDELIJK

Nieuws afbeelding 12 september 2014

Sportiviteit & Respect hebben wij als HV Abcoude hoog in het vaandel staan. Bij ons gaan sportiviteit, gezelligheid en prestatie hand in hand.  Dat willen we graag zo houden en daarom hebben wij vorig jaar net als de andere clubs in district Noord- Holland, het Shake Hands initiatief ingevoerd. Dit jaar wordt het in heel Nederland uitgerold. Bij ons is het inmiddels al echt een gewoonte geworden, maar voor nieuwe leden en voor hen die zich toch nog afvragen wat het ook alweer inhoudt dit stukje:

Concreet houdt het voor de teams, coaches en scheidsrechters het volgende in:

• Ontmoeting: Bij de toss schudden de aanvoerders en de arbitrage elkaar de hand om elkaar een sportieve wedstrijd te wensen. Zo’n vast moment komt er nu ook met coaches. Zowel arbitrage als coaches worden gestimuleerd elkaar de hand te schudden. Toenadering staat centraal.

• Voor de wedstrijd: Bij aanvang van iedere wedstrijd vormen beide teams en de scheidsrechters een line up en geven elkaar een hand.

• Na de wedstrijd: Na iedere wedstrijd geven alle spelers en beide scheidsrechters elkaar een hand om te bedanken en/ of te feliciteren.

• Goede afsluiting: Na iedere wedstrijd wordt er gezamenlijk een drankje gedronken.

Wij wensen iedereen sportieve en leuke wedstrijden!