Technische Commissie

KWALITEIT VAN DE BEGELEIDING VAN JEUGDTEAMS OMHOOG: TRAININGEN EN COACHES

Nieuws afbeelding 12 juni 2014

Beste ouders van jeugdleden,

De vereniging wil graag het niveau van training en begeleiding van onze jeugdteams op een hoger plan brengen bij HV Abcoude. We zijn daar al enkele jaren mee bezig, met successen en succesjes, en het kan nog beter.

Daarbij horen onder andere enkele veranderingen in trainingsopzet en trainers. Een kleine groep mensen (Martijn Wijnant, Hans Oostindie, Floris Stigter en Jacqueline Gevaert) is druk bezig met de ontwikkeling van de nieuwe opzet. Zij maken daarbij veelvuldig gebruik van de input van vele anderen. De nieuwe trainingsopzet zal worden gecommuniceerd zodra die klaar is.

Een tweede belangrijke factor is de kwaliteit van de coaching van de teams.  Ook daar hebben we ideeën over die we samen met Bas Eggen (binnen de TC verantwoordelijk voor ‘Coach-de-Coach’) aan het uitwerken zijn.  Vorig jaar hebben we in dit licht voor enkele jeugdteams al coaches benaderd voorafgaand aan de Let's Roll dag.  Op zich een goed idee, maar we hadden het niet duidelijk gecommuniceerd waardoor enkele ouders voor een verassing kwamen te staan die dag.  Niet handig, niet leuk.  We gaan dit jaar weer een aantal coaches van tevoren vragen. Met dit bericht willen we dat duidelijker communiceren dan vorig jaar, zodat er geen verrassingen zijn op de Let's Roll dag. Mocht die dag voor het team van uw kind al een coach bekend zijn, dan staat zijn/haar naam vermeld op het elftal-A4-tje dat ter plekke uitgereikt wordt.