Technische Commissie

TEAMINDELING JONGENS SEIZOEN 2014-2015

Nieuws afbeelding 31 mei 2014

Beste jeugdleden van Abcoude, hier is 'ie dan, de teamindeling voor seizoen 2014-2015. Zoals elk jaar zullen de meesten van jullie blij zijn. Omdat je je inzet van afgelopen seizoen beloond ziet doordat je weer een stapje hoger gaat hockeyen of omdat je weer met dan ene vriendje of vriendinnetje in een team zit. Maar helaas zal ook een aantal van jullie teleurgesteld zijn. Omdat je lager bent ingedeeld dan je had gehoopt of omdat jij vindt dat je echt veel beter bent dan die ander die wel in een hoger team is gekomen. Dat vind ik, en de coördinatoren, trainers en coaches die hier heel veel tijd ingestopt hebben, oprecht vervelend. En we begrijpen heel goed dat dat niet leuk is. Maar hoe vervelend ook, dat hoort er nou eenmaal wel een beetje bij. En vergeet niet een nieuw seizoen en een nieuw team, biedt nieuwe kansen!

Ik durf de stelling wel aan dat we als club steeds beter zijn geworden in het weloverwogen indelen op basis van feiten (coaches en trainers via TIPS, tafeltjesavonden, selectietrainingen) en in overeenstemming met de ondertussen bekende selectieprocedure. Is het perfect? Nee en dat kan ook niet want er blijft altijd enige mate van subjectiviteit in zitten. Maar, zoveel als menselijk mogelijk, hebben we oprecht nagestreefd die subjectiviteit er zoveel mogelijk uit te halen en een teamindeling te maken die recht doet aan jouw talenten en mogelijkheden.

Mocht je vragen/opmerkingen/verzoeken over jouw indeling hebben, die je niet beantwoord krijgt door het lezen van de selectieprocedure of veelgestelde vragen op de website, stel die dan gerust aan de betreffende coördinator. Daar zijn ze voor. Een overzicht van coördinatoren per categorie vind je hierrr onder aan de pagina.

Laten we wel het volgende afspreken:

1. Er wordt alleen gecommuniceerd via email. Stuur je mail dus naar de betreffende coordinator met cc naar [email protected]

2. In geval van vragen over de A- en B-teams kun je zelf contact opnemen met de coördinator van de desbetreffende categorie. Voor de C t/m F-teams, mogen dat ook ouders zijn.

3. Telefoontjes (vooral van jullie ouders) en aanspreken in de Plus Koot wordt niet gewaardeerd en bovendien niet in behandeling genomen.

4. Jouw email zal in overeenstemming met de selectieprocedure behandeld en beantwoord worden.

Tot slot, twee dingen: deze indelingen zijn niet voor de rest van het nieuwe seizoen in steen gebeiteld. Er kunnen, als nodig, rond de herfst en winterstop wijzingen doorgevoerd worden mocht daar aanleiding toe zijn. In overleg vanzelfsprekend. Ten tweede: lijnteams spelen sowieso zaalhockey. Hou daar rekening mee als je in een lijnteam zit.

Geniet van de zomer en zorg dat je in topconditie terugkomt in augustus zodat we ook volgend jaar weer een mooi seizoen beleven.

Eef Gorter

Bestuurslid Technische Commissie HV Abcoude