Technische Commissie

FUNKEY GAAT WEER VAN START OP ZONDAG 9 MAART

Nieuws afbeelding 13 februari 2014

Het Funkey Hockey seizoen is alweer een half jaar aan de gang. En wat hebben de kinderen (en de begeleiding) het leuk, iedereen is enthousiast! Het doel van Funkey om jonge kinderen op speelse wijze kennis te laten maken met hockey, is al ruimschoots bereikt.

Een groep enthousiaste jeugdleden begeleidt de meisjes en jongens elke zondagochtend van 9.30 tot 10.30 uur. Tijdens deze lessen gebruiken de jonge hockeyers nog geen echte hockeymaterialen, maar spelen ze met zachte ballen en knotshockeysticks of doen ze verschillende spelletjes. In principe organiseren wij elke zondagochtend Funkey, met uitzondering van vakanties en feestdagen

Wie kunnen er mee doen?

Funkey is voor 5-jarige kinderen uit groep 2. Dus is uw zoon of dochter 5 of zit hij of zij in groep 2, dan kunt u uw kind aanmelden. In verband met de leeftijd van de kinderen is het verplicht dat een van de ouders of verzorgers bij de Funkey lessen aanwezig is.

Primeur na de winterstop

Het ziet er naar uit dat Funkey Hockey Abcoude als een van de eerste hockey verenigingen gebruik gaat maken van de Fantastick. De Fantastick is een innovatieve hockeystick speciaal ontwikkeld voor kinderen van 4 tot 6 jaar. De stick is ontwikkeld door Sportivation i.s.m. o.a. Marc Lammers. Doordat met deze stick de succesbeleving groter is, is de Fantastick ideaal om kinderen kennis te laten maken met het hockeyen. Kijk voor meer informatie over deze stick op http://www.fantastick-hockey.nl. Waarschijnlijk kunnen we in 1 van de eerste lessen na de winterstop hiermee van start gaan.

De eerste les na de winterstop is op zondag 9 maart om 09.30 uur.

Inschrijven

We hebben nog ruimte genoeg voor nieuwe kinderen na de winterstop. Mocht u na de winterstop uw kind voor het eerst mee laten doen, dan bedraagt de contributie voor de 2e helft van het Funkey seizoen 2013/2014 € 45,-. Hier komt eenmalig € 25,- inschrijfgeld bij.

U kunt uw kind aanmelden via het aanmeldformulier op www.hvabcoude.nl

Meer informatie

Uitgebreide informatie over Funkey en de achtergronden hiervan vindt u op www.knhb.nl/competities+disciplines/funkey/cDU1268_Funkey.aspx. De site bevat goede informatie, die relevant is om te lezen voordat u besluit of u uw kind gaat aanmelden. Als u nog vragen hebt over Funkey, stuur dan een mail naar [email protected]. Wij zien iedereen na de winterstop weer graag terug en hopen veel nieuwe kinderen en ouders vanaf 9 maart bij Funkey te begroeten!

Aert van Angeren, Martin van Grinsven en Ruud Kunkels