Technische Commissie

MAAND VAN DE VRIJWILLIGER: SPONSORCOMMISSIE EN TECHNISCHE COMMISSIE STELLEN ZICH VOOR

Nieuws afbeelding 23 mei 2013

Tijdens de ‘Maand van de Vrijwilliger’ laten we ter voorbereiding op de 'Let’s Roll' dag van 15 juni a.s. een aantal commissies binnen HVA kort voorbij komen. Sommige commissies hebben dringend behoefte aan nieuwe leden en met deze korte presentaties kan iedereen straks een weloverwogen keuze voor een commissie maken.

Sponsorcommissie
De sponsorcommissie heeft het afgelopen jaar samen met onze partners een aantal mooie successen bereikt. Zo zijn we erg blij met Volvo Bangarage, die maar liefst 1000 euro in de clubkas stort voor elke verkochte nieuwe Volvo aan een lid of ouder van een lid van HV Abcoude. Op dit moment zijn 6 Volvo’s verkocht. Dit leverde HVA dus EUR 6.000,- aan sponsorgeld op.

Daarnaast zijn nieuwe sponsoren aangetrokken, waaronder het programma Driving Dutch Hockey, Aberdeen, Entopic, L&A Advocaten, restaurant De Eendracht, Autowasserette ‘Hollandsekade’, Moneypenny, The Experience Group en B’artwood.

Tevens is een 'Businessclub' opgericht, waarbij de 1e Businessclub bijeenkomst mede mogelijk is gemaakt door De Eendracht en Lindenhoff.

Technische Commissie
De Technische Commissie (TC) zette zich het afgelopen jaar in om het hockeyniveau op onze club verder te ontwikkelen. HVA maakt sinds dit seizoen gebruik van het opleidingsplan van de 'Hockey Academie'. Daarin vinden trainers wekelijks oefeningen die zij in hun trainingen toe kunnen passen. Voor zaalhockey is bij de 'Marieke Dijkstra Academie' een instructieavond en trainingsmateriaal aangekocht. En voor alle vaste keepers is er sinds dit seizoen op woensdagavond weer keeperstraining.

De TC werkt ook aan het optimaliseren van de begeleiding van trainers. Zo organiseren we drie keer per jaar train-de-trainer-avonden. Ervaren trainers geven dan tips en instructie aan de jongere trainers. Deze avonden bevatten een theoretisch stuk in het clubhuis en een praktisch deel op het veld. Daarnaast startten we recentelijk met meer directe begeleiding op het veld tijdens de trainingen. Op deze manier kunnen trainers direct hun vragen stellen, signaleren we problemen eerder en peilen we tegelijkertijd het niveau van de trainingen. En last-but-not-least: dit seizoen breidden we de 'spelleideravonden' voor de Jongste Jeugd uit met een 'coach-de-coach-avond' voor de oudere Jeugdteams. Dit zal het komende jaar nog meer vorm krijgen.

De Technische Commissie heeft momenteel vijf vacatures die we graag uiterlijk 15 juni aanstaande ingevuld zien worden:

1. Zaalhockeycommissie: zoekt met name iemand voor de interne communicatie. Informatie: [email protected]
  1. Trainingscoördinator: duo-baan met huidige trainingscoördinator. Daarnaast zoeken we iemand die administratieve werkzaamheden uit kan voeren (bijv. urenregistratie tbv uitbetaling trainers). Informatie: [email protected]
  2. Jongste Jeugd coördinatoren: zodat er per categorie twee coördinatoren zijn, die naast de teams ook alle Jongste Jeugd activiteiten helpen coördineren en organiseren. Informatie: [email protected] of [email protected]
  3. Scheidsrechterscommissie: zoekt nog iemand extra om de wekelijkse werkzaamheden onderling te verdelen en om het scheidsrechtersbeleid verder te ontwikkelen. Informatie: [email protected]
  4. Scheidsrechterscommissie: zoekt ervaren scheidsrechters die door middel van oortjes aankomende scheidsrechters willen begeleiden bij het fluiten van hun eerste wedstrijden. Informatie: [email protected]