Thuiswedstrijden spelen bij HIC

Nieuws afbeelding 5 september 2012 Hockey is een populaire sport in onze gemeente. De Hockeyclub Abcoude ervaart dat aan den lijve doordat we ieder jaar meer jeugdleden/teams hebben. Als bestuur streven we ernaar hen allen op te nemen in onze vereniging en een plekje te geven in een team.

Helaas hebben we wel te maken met beperkte veldcapaciteit. Terwijl we bezig blijven een structurele oplossing daarvoor te vinden (uitbreiding van het aantal velden), zijn we verheugd dat we voor de korte termijn een oplossing hebben gevonden waardoor we alle teams kunnen accommoderen en ook geen ledenstop hoeven in te voeren: met HIC hebben we afgesproken dat we op zaterdagmiddag vanaf 14:30u van hun velden gebruik mogen maken voor enkele van onze thuiswedstrijden. Als tegenprestatie zullen wij HIC op zondag welkom heten op onze club, indien dat voor hen noodzakelijk is.

We zijn erg blij dat we bij HIC terecht kunnen, maar streven er desalniettemin naar zoveel mogelijk teams thuis te laten spelen. Verder is het de bedoeling de externe thuiswedstrijden zo eerlijk mogelijk over de verschillende teams te verdelen, maar we zijn daarbij wel afhankelijk van onder andere de wedstrijdindelingen door de bond en team-specifieke factoren zoals gewenst aanvangstijdstip en grootte van benodigde speelveld (kwart, half of heel veld). Als een team wordt ingedeeld om de thuiswedstrijd bij HIC te spelen, moet het zelf de benodigde scheidsrechters meenemen. De betreffende teams zullen vooraf geïnformeerd worden en e.e.a. zal ook gecommuniceerd worden via het wedstrijdschema.

De praktijk zal uitwijzen of en hoe vaak er van elkaars velden gebruik gemaakt gaat worden. Vooralsnog is het onze verwachting dat een team dit seizoen hooguit een keer een thuiswedstrijd bij HIC zal spelen, al kunnen we dat nog niet garanderen. We begrijpen natuurlijk dat iedereen het liefst de thuiswedstrijden ook thuis wil spelen, maar we rekenen op jullie begrip voor de gekozen oplossing.