Corona-maatregelen update 28 november

Nieuws afbeelding 28 november 2021 De persconferentie van vrijdag 26 november heeft gevolgen voor het zaalhockeyseizoen. Vanaf zondag 28 november mag er na 17.00u niet meer gesport worden. Dit heeft invloed op de zaaltrainingen en de zaalcompetitie. De zaalcompetitie gaat door.

Nieuwe maatregelen raken hockey maar competities gaan door (knhb.nl)

Vanaf maandag 29 november betekent dit concreet:

VELD:

Er zijn geen trainingen meer op HV Abcoude. De reeds gepland inhaalwedstrijden op 4 december a.s gaan uiteraard wel door. Publiek is (helaas) nog steeds niet welkom.

ZAAL:

De zaalcompetitie gaat vooralsnog door. De trainingen na 17.00 uur zullen echter vervallen. Zie hier het aangepaste zaaltrainingsschema.

Voor komende week (week 48) zijn er géén wijzigingen in het zaalschema voor de D en E jeugd tussen 15-17u.

Alle wedstrijden gepland na 17.00 uur worden door de KNHB verplaatst. Volg de updates in de HVA-app.

Daarnaast zijn onderstaande corona-maatregelen van toepassing:

Publiek is (helaas ook in de zaal) niet toegestaan. Alleen mensen die functioneel aanwezig moeten zijn, kunnen toegang krijgen tot de complexen. Denk hierbij aan coaches, scheidsrechters, strikt noodzakelijke rijouders en verenigingsfunctionarissen.

Voor de zaal geldt – in tegenstelling tot op het veld – dat alle spelers van achttien jaar en ouder verplicht een CTB moeten tonen bij het betreden van de accommodatie. Dit geldt niet voor coaches en vrijwilligers in functie (waaronder bijvoorbeeld zaalwachten).

De KNHB benadrukt dat de 1,5 meter buiten ‘het veld’ in acht moet worden genomen (vanaf 13 jaar). Het dragen van mondkapje is tijdens het verplaatsen verplicht.

Wanneer er vanwege sportactiviteiten personen uit meerdere huishoudens in dezelfde auto zitten, dragen personen vanaf 13 jaar een mondkapje.

Basisregels

We roepen iedereen op om alle overheidsrichtlijnen in acht te nemen en zich te houden aan onderstaande basisregels:

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen

• Houdt 1,5 m afstand van anderen

• Vermijd drukte

• Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie

• Schud geen handen

We zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het naleven van deze richtlijnen. Spreek elkaar aan en volg aanwijzingen van vrijwilligers op.

Er volgen regelmatig updates. Houd de website in de gaten.