Bericht van de voorzitter; klaar voor een topseizoen

Nieuws afbeelding 13 september 2021

De kop is eraf! Afgelopen weekend speelden we allemaal weer de eerste competitiewedstrijd sinds lange tijd. En het was genieten! Blije, fanatieke kinderen op de velden, ouders langs de kant en de buitenbar open. Ook senioren en veteranen mochten eindelijk weer het veld op. De sfeer is goed en iedereen is klaar voor een topseizoen.

We kunnen afgelopen maand samenvatten als de ‘HV Abcoude KICK-OFF maand’. Wat heeft iedereen hard gewerkt om dit nieuwe seizoen op haar best te beginnen, dank allen daarvoor. Zo was er een kick-off voor onze jeugdtrainers, de categorieleiders, onze nieuwe Funkey leden, de scheidsrechters en coaches. Ook organiseerden we een heuse Benjamins en EF clinic en het oergezellige ‘Slot Abcoude’ toernooi voor senioren- en veteranen.

Voorbereidend op al deze activiteiten is er geweldig werk verzet door de kluscommissie met hulp van vrijwilligers. Zij hebben het terrein weer helemaal op orde gemaakt en het terras rondom de buitenbar verder verfraaid. Tevens zijn de scheidsrechters in het nieuw gestoken door sponsor Raadhuis, zijn er bitjes gehapt, pakken gepast, keepersmaterialen uitgedeeld en natuurlijk vond de officiële start: de ‘Let’s Roll’ plaats. Fijn om te zien dat iedereen zichtbaar heel veel zin in het nieuwe seizoen heeft en velen van jullie zich hebben aangemeld als vrijwilliger. HV Abcoude is met recht een energieke dorpsclub, waar hockey voor plezier en prestatie hand in hand gaan en -heel belangrijk- voor de leden en door de leden.

De komende tijd staat in het teken van de scheidsrechters(cursus). Immers; zonder scheidsrechter geen wedstrijd. Als je geoefend hebt en de regels kent, is het fluiten van wedstrijden erg leuk en leerzaam. Dus geef je nu op voor de cursus. Je krijgt dan nog in september een inlogcode via de KNHB en vervolgens kun je thuis aan de slag. Op 6 oktober doe je examen. Voor de B-jeugd is dit overigens verplicht.

Hoewel iedereen nog maar net weer lekker buiten aan het hockeyen is, zijn we achter de schermen alweer druk bezig met de voorbereidingen voor het zaalhockeyseizoen. Zaalhockey is heel superleuk en leerzaam en we hebben naast de zaal in Gaasperdam dit jaar ook de mooie nieuwe zaal van het Sporthuis Abcoude tot onze beschikking.

Graag wil ik de spaaractie van de Plus nog even onder ieders aandacht brengen. Als we allemaal de sponsorbonnen sparen en invoeren in de computer bij de Plus, kunnen we straks een mooie set zaalhockeybalken kopen.

En tenslotte wil ik nog wijzen op het feit dat we voor ieders veiligheid het terrein echt helemaal fietsvrij willen houden. Zet je fiets dus waar die hoort; in de stalling.

Geniet van de eerste wedstrijden en de sfeer langs de lijn en ik wens iedereen namens het hele bestuur een sportief seizoen!

Marc