Wijziging lidmaatschap KNHB

Nieuws afbeelding 7 september 2021
De algemene ledenvergadering van de KNHB heeft ingestemd met een wijziging van de juridische structuur van de KNHB (vind hier meer informatie). Hierdoor zijn alle hockeyers niet meer indirect (via hun vereniging) lid van de KNHB, maar direct.

Dit betekent dat je voortaan via het bestuur van Hockeyvereniging Abcoude stemrecht hebt in de ledenvergadering van de KNHB en daarmee formeel (volgens de wet) lid bent van de KNHB. Verder verandert er in de praktijk niets voor je: je blijft gebonden aan de regelgeving van de KNHB én je blijft vallen onder de collectieve verzekeringen van de KNHB.

Ook personen die een actieve functie op de vereniging uitoefenen, zullen in dit nieuwe model lid worden van de KNHB. Zij krijgen hierover een bericht van de KNHB. Door akkoord te geven vallen zij automatisch onder het tuchtrecht en zijn ze ook verzekerd op het veld. Uiteraard is hiervoor geen contributie vereist.