VAN DE VOORZITTER: OVER VELD 3, ZAALHOCKEY EN MEER

Nieuws afbeelding 27 januari 2016

Beste HVA’ers,

En zo zijn we weer in een nieuw jaar beland, een jaar wat mooie dingen kan en gaat brengen. Het zal in ieder geval een nieuw veld gaan opleveren wat zal bijdragen aan de verdere voortgang van de club en alles daaromheen.

Veld 3

Velen van u vragen zich af wanneer de geëgaliseerde vulkaan vlakte op wat veld 3 moet worden af zal worden gemaakt. Dit valt niet met zekerheid te zeggen maar als het weer na de winterstop zal meewerken, kan het snel gaan maar reken op niet eerder dan eind april, alles eerder is meegenomen. We hebben 5 aaneengesloten dagen droog weer nodig, geen nachtvorst en minimaal 10 graden, dit heeft alles te maken met de onderlaag die aangelegd moet worden onder de juiste omstandigheden (het voetbalveld van de FC heeft een dergelijke onderlaag niet nodig). Klimaatdeskundigen onder u kunnen hier hun kansberekening op los laten.

Wij vragen uw begrip hiervoor en houd ook vooral rekening met het feit dat er werkzaamheden zullen plaatsvinden de komende maanden en er nog steeds platen op de oprijlaan liggen. Dus fietsers stap af als je naar het veld wil komen, want het kan glad zijn.

Zaalhockey

Het zaalhockey seizoen is in alle hevigheid nog bezig en een groot aantal van onze jeugdteams maakt nog serieus kans op het kampioenschap in hun klasse. Verheugend is te zien dat hier 3 standaardteams onder zitten: Jongens A1 en B1 en Meisjes B1. Over de gehele linie wordt er enthousiast en goed gespeeld. Kortom nog een spannende maand voor de boeg en hopelijk een mooi aantal kampioenen.

Het is ook bijna niet te geloven maar vanaf volgende week gaan sommige teams alweer naar buiten en zal er worden getraind. Met de recentelente temperaturen ook wel lekker om weer buiten te rennen. Heren 1 zal ook al aan zijn voorbereiding zijn begonnen met het oog op de top van hun klasse en misschien wel meer dan dat. De mannen zijn gefocust bezig en het plezier en de ambitie spatten ervan af.

Informatie avond voor Funkey, F en E ouders

Verder zal er op dinsdagavond 23 februari een opfrisavond voor ouders en begeleiders van de Funkey, F en E jeugd worden georganiseerd. Wat verwachten wij van ouders in de begeleiding van en ondersteuning van hun kinderen tijdens training en wedstrijden, maar ook wat kunnen ouders van de club verwachten? We hopen dat jullie in grote getallen zullen komen en dat we een productieve avond gaan hebben.

Ik wens u nog een fijne hockeywinterslaap toe of een spannende zaalcompetitie. Tot snel in 1 van de zalen.

Jeroen van Meerten