ALV IN HET TEKEN VAN BESTUURSWISSELINGEN EN KOERS VAN DE CLUB RICHTING 2020

Nieuws afbeelding 27 november 2015

Als eerste stond het jaarverslag op de agenda van de ALV van afgelopen donderdag. Het jaarverslag bestaat uit een verslag van de gebeurtenissen afgelopen seizoen, de jaarrekening inclusief toelichting en het verslag van de kascommissie. U kunt dit alles terugvinden op de website na inloggen onder Club-Documenten - Bestuur (ALV). Jaarverslag en jaarrekening werden goedgekeurd en decharge werd verleend voor het gevoerde beleid gedurende het afgelopen verenigingsjaar 2014-2015.

Tijdens de ALV is afscheid genomen van Guus Overdijkink en Michiel Dijkman als bestuursleden. Guus heeft zich de afgelopen drie jaar met energie en enthousiasme ingezet als bestuurslid TC Hockeytechnische Zaken en met name een grote rol gespeeld bij het verbeteren van het hockey op onze club o.a. door het professionaliseren van de trainingen. De aanstelling van Hans Oostindie als technisch manager DEF is daar een mooi voorbeeld van. Michiel is als penningmeester heel belangrijk geweest bij de realisatie van het waterveld 1 en de komst van ons nieuwe derde veld. Wij zijn blij dat hij heeft toegezegd dit alsmede de afwikkeling van de overdracht van de velden aan de gemeente nog af te ronden. Michiel heeft ook gezorgd voor een professionalisering van de financiële taken waar de samenwerking met Result een mooie voorbeeld van is. De ALV is Michiel en Guus dankbaar voor hun inzet en goede werk en ziet hen met spijt vertrekken. Gelukkig is voor Michiel een uitstekende opvolger gevonden in de vorm van Rebecca Massonet, die helaas niet aanwezig kon zijn op de ALV. Een tweede bestuurslid Technische Commissie wordt nog gezocht. De ALV stemde in met de wijzigingen in het bestuur.

Hoogtepunt van de ALV was echter de presentatie van de nieuwe visie en strategie, het resultaat van de geweldige inzet van een groep betrokken (ouders van) leden en goede sessies met het bestuur. De missie wordt in de volgende zin gevat: "HV Abcoude is een familieclub waar sportiviteit, prestatie en plezier hand in hand gaan.” Een uitgebreidere toelichting op de visie en strategie volgt zo spoedig mogelijk in een apart nieuwsbericht zodat alle leden hier kennis van kunnen nemen.

De vergadering werd afgesloten om 22:30u. Na de vergadering werd nog gezellig nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje.