VAN DE VOORZITTER: AANLEG VELD 3 GESTART

Nieuws afbeelding 12 oktober 2015

Beste HVA’ers,

De kogel is door de kerk, de spade gaat de grond in en met een beetje mazzel en vriendelijk gezinde weergoden hebben we rond de lustrumviering een nieuw veld liggen, welke na de winterstop in gebruik kan worden genomen. Fantastisch voor HVA en onze toekomst. De weg die we zijn ingeslagen zal hiermee een ongelofelijke boost gegeven worden.

Achter de schermen is hier hard aan gewerkt. Een kort geding dreigde nog roet in het eten te gooien maar een gunstige rechterlijke uitspraak een paar weken geleden heeft de carrousel aan het draaien gebracht. Het veld moet er natuurlijk nog wel komen maar alvast wil ik Jan, Derk, Michiel en Piet Hein danken voor alle efforts naar de gemeente toe. Zonder deze heren was het proces waarschijnlijk veel langer geweest. We kunnen een beetje gaan dromen over echt een groter complex met een nieuwe positieve dynamiek. We vragen een ieder om tijdens de werkzaamheden goed op te letten vooral op de kinderen en zeker niet het veld te betreden totdat het opgeleverd is.

Goed voor onze jeugd die meer ruimte gaat krijgen en meer op water kan gaan spelen. Over de jeugd gesproken zie ik enorme vooruitgang niet alleen in de DEF waar de aanpak van Hans Oostinidie duidelijk te zien is. Misschien voor sommigen toch even wennen, zowel op het veld als in de begeleiding maar ik ben ervan overtuigd dat we de juiste man op de juiste plaats hebben, en dat deze aanpak zich zal voortzetten in de hogere teams. Wel moeten we er voor waken dat we denken dat alles nu geregeld is, er zijn nog vele positieve hobbels te nemen en van een ieder is gevraagd hier constructief mee om te gaan. De strategische sessies, die nu in hun afrondende fase zitten geven vele nieuwe aanknopingspunten waar we de komende tijd mee aan de slag gaan.

Het is ook zeer verheugend te zien dat de jeugd lijnteams over het algemeen goed presteren. Meisjes A1, C1 en D1 spelen bovenin mee maar ook de andere topteams presteren naar behoren. In de breedte teams zien we ook veel mooie resultaten. Op de zondag is vooral het goede spel van Heren 1 opvallend, op dit moment draaien ze prima mee bovenin en weten wedstrijden nu wel om te zetten in winst. Volhouden mannen wie weet waar het allemaal op uit gaat draaien. Ook Heren veteranen B draait bovenin mee.

As zaterdag zijn de lustrumwedstrijden dus als u niet op vakantie bent kom vanaf 2 uur naar de club en geniet van de ouwe en nieuwe Abcouder sterren. In de avond een mooie clubquiz en misschien ook nog wel even de voetjes van de vloer. Ook niet onbelangrijk is om loten te kopen, voor 5 euro aan de bar te verkrijgen om daarna zelf in het ingenieuze buizencomplex te gooien. En geniet ook (met mate) van ons eigen Scoop biertje. Kortom er is genoeg te doen het komend weekend.

Ik wens iedereen een fijne herfstvakantie toe en we zien elkaar weer snel lang de lijn.

Jeroen van Meerten