VAN DE VOORZITTER: 3E VELD OP KOMST EN CLUBHUIS PRACHTIG OPGEKNAPT

Nieuws afbeelding 10 maart 2015

Beste HVA’ers,
Jullie hebben het ongetwijfeld gehoord of gelezen: de kogel is door de kerk! De gemeenteraad van de Ronde Venen heeft het harmonisatie besluit voor sportvelden afgelopen donderdag aangenomen. Dit is ongelooflijk goed nieuws voor ons omdat het de weg naar veld 3 heeft vrijgemaakt. De komende maanden zal er hard gewerkt worden aan de realisatie van ons nieuwe veld. Een exacte datum kan nog niet worden gegeven, anders dan dat we kunnen melden dat het er komt en liefst zo snel mogelijk.

Naast dat we uitstekend hebben samengewerkt met de gemeente kan niet onvermeld blijven dat de goede verstandhouding en samenwerking met de buren van de FC Abcoude ertoe heeft bijgedragen dat er een positief besluit is gevallen. In ieder geval is een enorme boost gegeven aan de sport op de Hollandse Kade en kunnen we wat dat betreft de toekomst zonnig tegemoet zien. Wij zullen u de komende tijd goed op de hoogte houden.

Dat is gelijk een leuk bruggetje naar afgelopen weekend. Veel beter hadden we de tweede seizoenshelft niet kunnen beginnen. Een prachtig zonnetje en heerlijke temperatuur zorgden voor een flitsende start. Iedereen die afgelopen weekend het clubhuis heeft bezocht werd verrast door een geheel nieuwe inrichting. De laatste maanden is er tot soms in de late uurtjes keihard gewerkt om ons clubhuis een nieuw aanzien te geven. Al zeg ik het zelf, het ziet er fantastisch uit. Ik wil Nathal Bakker, Aad Jansen en Ronald De Bruin heel erg danken voor dit stukje vakmanschap, bevestigd door de vele positieve reacties.

Zondagochtend beleefde HV Abcoude ook een primeur met het begin van Funkey voor de allerkleinsten. Speciaal voor kinderen uit Groep 1 zijn we met een pilot begonnen welke we aan het einde van het seizoen gaan evalueren om te bekijken of we hier structureel mee doorgaan in de toekomst. Het zag er in ieder geval heel gezellig uit en de kinderen hadden het enorm naar hun zin onder de goede begeleiding van de Funkey commissie.

We zien iedereen weer graag langs de lijn aankomend weekend en als je er nog niet bent geweest, loop het clubhuis in en laat je verrassen. Tot slot: het feest van 28 maart staat hopelijk in uw agenda, een mooie gelegenheid om het nieuwe clubhuis op een passende manier in te wijden! Ouders/verzorgers van jeugdleden, senior/veteranen hockeyers, vrijwilligers, u bent allen van harte welkom!

Jeroen van Meerten