VAN DE VOORZITTER: MOOIE AFSLUITING VAN DE EERSTE HELFT VAN HET SEIZOEN; OP NAAR DE ZAAL!

Nieuws afbeelding 3 december 2014

Beste HVA’ers,

De winterstop is begonnen en het zaalseizoen staat voor de deur, komend weekend al de eerste wedstrijden! Maar eerst zullen deze week gedichten, volle zakken en te veel suiker de overhand krijgen. Een enkeling zal het jammer vinden dat er buiten even geen wedstrijden zijn, anderen zijn blij met een kleine winterslaap.

Halverwege het seizoen kunnen we een korte balans opmaken. Dames 1 doet het boven verwachting  goed met een mooie tweede plek in de competitie. Wat zijn we hier blij mee, want het heeft een positieve uitstraling binnen de club. Heren 1 heeft een klein probleempje met het converteren van kansen. Ook afgelopen weekend werd dit weer duidelijk, 75% van de wedstrijd domineren maar uiteindelijk toch ruim (geflatteerd) verliezen. In de winterstop maar goed oefenen op de afronding en dan komt het helemaal goed.

Heren 2 moet zich gisteren een paar achter de oren gekrabd hebben terwijl veel publiek was afgekomen op hun "kampioenswedstrijd”. De heren leden echter aan hetzelfde euvel als vele andere Abcouder teams: ze missen een afmaker. Een gelijkspel was onterecht maar stond wel in de boeken.  Dames A en Heren A staan keurig in de middenmoot en doen het gewoon heel goed. Dames 2 en de overige veteranenteams hebben het wat moeilijker maar een goed winterrust zal hen scherper doen terugkomen. Niet onvermeld mag worden dat afgelopen zondag de Eendracht in de avonduren tot Hockey café werd omgetoverd en het er lang onrustig maar zeer gezellig was.

Onze jeugd doet het ook uitstekend. Volgens eigen zeggen is Jongens 8E1 al de beste van Nederland door fantastisch te presteren in de poule met de beste clubs van Nederland (zie ook het verslag van de week). Menig topclub heeft zich al vergist in deze talenten. En wij denken dat JD1 het eerste jeugdteam van HV Abcoude is dat het hele seizoen in de Topklasse mag spelen nadat zij dankzij hun vechtlust de zinderende wedstrijd op het gras van Bloemendaal in de kou op de vroege zaterdagochtend overtuigend wisten te winnen. De lijnteams hebben het allemaal iets zwaarder gehad in hogere poules maar zullen hier zeker van hebben geleerd en na de winterstop revanche willen nemen. Over de gehele linie kunnen we zeer tevreden zijn met de resultaten van de jeugd.

In de winterstop gaan velen van ons (vooral jeugd) weer zaalhockeyen. Een woord van dank gaat uit naar de Zaalhockeycommissie die veel tijd heeft gestoken in de organisatie om alles weer voor elkaar te krijgen. Het valt niet mee zalen te huren en teams goed te laten indelen, maar het is toch weer gelukt en dat is een speciale vermelding waard.

Rest mij u er op te wijzen dat op 10 januari de Nieuwjaarsreceptie zal zijn in het clubhuis. We hopen natuurlijk met velen van jullie het glas te kunnen heffen. In ieder geval een fijne Sinterklaas gewenst en tot snel in een van de zalen in Noord Holland.

Jeroen van Meerten