headerfoto headerfoto
 
Technische Commissie

ZAAL: TEAMINDELINGEN EN INFO 2024 - 2025

Nieuws afbeelding 10 november 2024

WE GAAN DE ZAAL WEER IN!

Het zaalseizoen gaat bijna weer van start!

Alle teams vanaf de O9 doen mee aan deze competitie. De O8-tallen doen mee aan een zaaltoernooi (zie verderop in deze nieuwsbrief). De Funkey kinderen en de Benjamins spelen géén zaalhockey(competitie) en zijn de winterperiode vrij.


TEAMS

Een zaalteam mag uit maximaal 12 spelers bestaan. Heeft een team meer spelers, dan zal er een rouleerschema moeten komen. Let op dat elk team 1 scheidsrechter en 1 coach moet hebben, ook bij uitwedstrijden en dat je als team ook een paar keer de zaalleiding hebt.

In tegenstelling tot vorig jaar zijn er minder combinatieteams gemaakt. Enerzijds zijn kleinere combinatieteams leuk omdat iedereen meer speelminuten krijgt tijdens de wedstrijden, anderzijds zien we ook dat met je eigen (veld)team samen de zaal in gaan heel goed is voor de teambuilding en ontwikkeling. Op deze manier kunnen we ook meer trainingsuren aanbieden en een gelijkwaardige training voor alle teams. Onze technische staf heeft de teamindeling in overleg met de categorieleiders en coaches gemaakt. Zie bijgaand de indeling van de zaalhockeyteams.


BEGELEIDING

Bij de Let’s Roll waren er al mensen die zich hebben opgegeven als zaalcoach of -manager. Omdat intussen al is gebleken dat dit lang niet altijd klopte, vragen we iedereen die dit graag wil doen, dit nog even door te geven aan de categorieleider en technisch managers (Marco voor de O9-O10 en Ronesca voor de O12-O18). Dan kunnen we dit ook zsm in de app verwerken. De categorieleiders zullen (vooral bij combi teams) ook nog actief ouders benaderen om de rol van scheidsrechter, coach of teammanager op zich te nemen.


ZAALCOMPETITIE

  • Het wedstrijdschema zal rond 16 november bekend gemaakt worden op hockey.nl en daarna via de HVA app.
  • De wedstrijden zijn verdeeld over 6 competitie weekenden in de periode zaterdag 7 december 2024 tot zondag 9 februari 2025 (dat zijn dus 9 speelweekeinden). Let op er wordt ook gespeeld op zaterdag 21 en zondag 22 december 2024 (tot 14:30) en op zaterdag 4 en zondag 5 januari 2025.
  • De O18-, O16- en O14-jeugd wordt zowel op zaterdag als op zondag ingepland.
  • Bij O12-jeugd wordt ernaar gestreefd zoveel mogelijk wedstrijden op de zondag (waar mogelijk in de ochtend) te plannen. Dit in verband met de vele open dagen van middelbare scholen op de zaterdagen.
  • De wedstrijden in de O9-categorie worden gepland vanaf 11 januari.
  • De Jongste Jeugd speelt 2x15 minuten met max. 3 minuten rust
  • De Jeugd en Senioren spelen 2x20 minuten met max. 3 minuten rust.

ZAALTRAINING

 

Zie hier het overzicht van de zaaltrainingen met de daarbij de volgende uitgangspunten:

  • De jongste jeugd en meeste jeugd traint in het Sporthuis Abcoude.
  • Een beperkt aantal jeugdteams traint op 10 minuten fietsen in Sporthal Gaasperdam.
  • Alle trainingen beginnen op maandag 2 december, zowel in Sporthuis Abcoude als in Sporthal Gaasperdam.
  • Alle teams (van O9 tot senioren) kunnen 8 keer trainen gedurende het gehele zaalseizoen (m.u.v. de kerstvakantie).
  • Op de vrijdagen tussen 18:00 en 20:00 hebben wij de zaal in Gaasperdam tot onze beschikking voor extra (keepers)trainingen of oefenwedstrijden. Ieder team mag hier gebruik van maken. Interesse? Meld je bij de zaalcommissie: [email protected]

MAK6EDEL TOERNOOI

 

Voor O8 hebben we een trainingsmogelijkheid ingeruimd op zondag 1 december om 11:00 uur. Dit maakt deelname aan het Mak6Edel toernooi op 7 december as (nadere info volgt via teammanagers) nóg leuker! HVA zal geen extra contributie voor deze trainingsuren in rekening brengen. Er zijn zaalhockeysticks aanwezig die geleend kunnen worden voor zowel de trainingen als de wedstrijden op het toernooi.


ZAALHOCKEYSPULLEN

Wat heb je nodig om te zaalhockeyen?

  • Een zaalhockeyhandschoen is verplicht vanaf de O12-jeugd.
  • Zaalhockeyschoenen (of schone zaalschoenen: geen zwarte zolen)
  • Een zaalhockeystick, waarbij de verflaag van de krul is geschuurd.
  • Bitje (altijd verplicht!)

KEEPERS(SPULLEN)

 

  • De week voorafgaan aan start zaaltrainingen zullen in de lockers de benodigde zaalhoezen en riempjes voor de keepersspullen worden gelegd. Voor nieuwe combinatieteams wordt een nieuwe keeperstas samengesteld. De manager of coach kan via [email protected] een afspraak maken om deze op te halen.
  • Voor de teams met wisselkeepers: zorg voor een schema zodat de keeper van de week in keepersoutfit aan de training mee kan doen.

SAVE THE DATE: BELANGRIJKE DATA MBT ZAALSEIZOEN

 

Om de teammanagers, coaches en scheidsrechters van alle teams die de zaal in gaan (O9-O18) goed voorbereid te laten beginnen aan de zaalcompetitie, zijn er voor hen informatieavonden georganiseerd. We doen dan ook een dringend beroep op iedereen die in de zaal gaat helpen (als scheids of als teammanager), deze avond te bezoeken. Ben je als zaalhockeyteammanager, -coach of -scheidsrechter verhinderd om te komen, stuur dan een mail naar [email protected]. De planning hiervoor is als volgt:


ZAALCOACHES

Woensdag 27 november van 19:30 tot 20:30 uur.

Voor de zaalcoaches O9 en O10, verzorgd door Marco Kuiper.

Marco zal de "startende” coaches op weg helpen met het coachen in de zaal.


Woensdag 27 november van 20:30 tot 22:00 uur.

Voor de zaalcoaches O12t/m O18, verzorgd door Daan Sabel.

Daan is Bondscoach NED Girls u18, coacht de Dames 1 van Pinoké en hij zorgt dit jaar, samen met Ronesca, voor de opleiding van onze jeugdtrainers. Hij kan onze coaches, zelfs de meest geroutineerde, van de nodige tips voorzien.


ZAALSCHEIDSRECHTERS EN -MANAGERS

Maandag 2 december van 20:00 tot 21.30 uur

Voor alle zaalscheidsrechters en zaalteammanagers: dit jaar verzorgd door oud bondscheidsrechter Eef Gorter.

Er wordt veel nuttige informatie gedeeld over de zaalplanning, taken en de afspraken. Ook is er aandacht voor de zaalspelregels want er zijn veel verschillen met het fluiten op het veld.

Kan je niet wachten en wil je graag al iets meer weten over zaalhockey kijk dan op de site van de KNHB.


ZAALCONTRIBUTIE

De contributie voor het zaalhockey is hier te vinden op de website.


ZUINIG OP DE ZALEN

Net als vorig jaar hebben we vaker de beschikking over hele zalen en is de training zoveel mogelijk op de uren dat de veldtraining is.

Wij zijn als HV Abcoude blij dat we dit zaalseizoen gebruik kunnen maken van Sporthal Gaasperdam én het Sporthuis Abcoude. Het is voor ons belangrijk dat we er met z’n allen voor zorgen dat we deze zaal netjes houden! Daarom het volgende:

  • Er mogen GEEN gewone schoenen in de zaal. Alleen schone binnen (gym) schoenen. Gedeeltelijk zwarte zolen mogen ook niet. Graag meteen alle ‘straatspullen’ bij binnenkomst in de kleedkamer leggen.
  • Iedereen moet VOORZICHTIG de balken op de vloer neerleggen. Kleine kinderen kunnen dit dus niet zelfstandig doen.
  • Bij de jongere teams helpen de ouders vóór en na de training met het neerleggen en/of opruimen van de balken.
  • Elk team controleert voor aankomst én bij vertrek de staat van de kleedkamers, wanneer er schade is wordt dit vooraf gefotografeerd en gemeld bij de conciërge. Afgelopen jaren hebben we te vaak schade aangericht en we moeten ons leven beteren!
  • Let op: het adres van de zaal Gaasperdam is anders dan het navigatieadres. Navigatieadres: Parkhof 100, Amsterdam.

VEEL PLEZIER IN DE ZAAL!

 


Met sportieve groet,

Jup van ’t Veld en Bas van Geuns

Zaalcommissie


Kiki Meijerink en Wibo Elink Schuurman

TC



Bijlage

Contact

Adres
Ruwelspad 3,
1391JA Abcoude
0294-284070

Postadres
Postbus 107,
1390AC Abcoude

Bank gegevens
Bankrekening :
NL19ABNA0587009977 Contributierekening :
NL98ABNA0587037849