Historie

De vereniging, dat zijn wij allemaal. Hoe het allemaal begon verklaart veel van onze visie op de toekomst.

In 1974 hadden drie dames de overtuiging dat Abcoude toe was aan een hockeyclub. Zij riepen de hulp in van de gemeente en zo’n 250 ‘belangstellenden’ en in 1975 was hockeyvereniging Abcoude een feit. In het begin zaten we lekker centraal aan het Dokter van Doornplein, met een gezellige keet als clubhuis. Vanwege bouwplannen van de gemeente verhuisde de vereniging in 1982 naar de Hollandse Kade. Wegens een gedempte sloot onder het veld is er geen hockeyclub in Nederland waar zo vaak wedstrijden werden afgelast als in Abcoude. Na een grootschalige inzamelingsactie door alle leden en een contributieverhoging van maar liefst 35 gulden kon het eerste zandingestrooide kunstgrasveld worden aangelegd en lagen de vele afgelastingen snel achter ons. Na een desastreuze brand in het clubhuis werd in 1996 wederom iedereen gemobiliseerd voor een geldinzameling. De gemeente vulde het budget aan met een subsidie en in juni 1998 werd een geheel nieuw clubhuis geopend.

De club groeide door en daarmee de ambities. Na een inzamelingsactie in 2001 werd het kunstgrasveld volledig gerenoveerd en kort daarop werd zelfs een tweede kunstgrasveld gerealiseerd. In januari 2009 ging - vanzelfsprekend na een geldinzameling - een lang gekoesterde wens van veel leden in vervulling: een zonneterras aan het clubhuis.

Sinds seizoen 2015/2016 beschikken we zelfs over een derde veld - wederom een waterveld.

De vereniging floreert op alle fronten: in aantal leden, gezelligheid en clubactiviteiten en ook in de almaar stijgende sportieve prestaties. Onze vereniging bewijst het al vanaf de oprichting: een club, dat doe je met elkaar!