Hattem H1 – Abcoude H1 1-5

Nieuws afbeelding 29 september 2022 Na de 3-2 thuisoverwinning op rivaal Spandersbosch mochten de Abcoudse mannen afgelopen zondag aantreden tegen Hattem. Voor Abcoude betekende dit een eerste ontmoeting met een tegenstander waarvan weinig bekend was. De scorebordjournalistiek gaf aan dat Hattem vorig seizoen was gedegradeerd uit de Overgangsklasse en dat zij de eerste twee duels van de competitie hadden verloren. Vol goede moed gingen de Abcoudse mannen deze uitdaging tegemoet op het pittoreske complex van Hattem.

In het eerste kwart kwamen de Abcoudse mannen goed uit de startblokken. In de tweede minuut wist Cas Möhringer knap een rebound binnen te werken met de backhand voor de 0-1 na een mooie aanval over meerdere schijven van de Abcoudenaren. Hattem wist zich echter terug te knokken in het kwart waardoor een open wedstrijd ontstond zonder dat één van de ploegen een overwicht had. In het tweede kwart wist Hattem dit ook op het scorebord tot uitdrukking te brengen met de 1-1. Een voorzet vanaf de rechterkant viel via een Abcoudse stick gelukkig bij de tweede paal voor Hattem en de linksvoor wist dit buitenkansje te verzilveren. De Abcoudenaren lieten zich echter niet verder de kaas van het brood eten en pakte het heft steviger in handen. Dit resulteerde in de 1-2 kort voor de rust door strafcornerkannon Pim Bloemendal.

Na de onderbreking ging Abcoude op zoek naar de genadeslag. In het derde kwart werden meerdere strafcorners behaald waarbij de laatste werd gepromoveerd tot strafbal. Pim Bloemendal wist hier wel raad mee en schoot hard de 1-3 binnen. Ondanks enkele zeer technisch vaardige spelers wist Hattem geen weg meer terug te vinden in de wedstrijd; De Abcoudse verdedigende organisatie over het gehele veld was uitstekend en de vraag was of de score nog op ging lopen. Het antwoord op deze vraag was vrij simpel; Pim Bloemendal was hongerig voor nog meer doelpunten. De 1-4 werd gescoord door Bloemendal na een fantastisch Abcoudse counter en zijn kers op de taart was een streep in de rechterkruising uit de strafcorner voor de 1-5.

Al met al een fantastische overwinning voor de Abcoudse helden. Verdedigend qua organisatie uitstekend en aanvallend zeer effectief. Abcoude H1 staat nog steeds gedeeld eerste met negen punten uit drie wedstrijden in de 1eklasse. De aankomende drie weken staan er enkele krakers voor onze Abcoudse helden op de rol, beginnende met de wedstrijd thuis tegen het ongeslagen EHV op 2 oktober. Alle steun is benodigd en wij hopen jullie allemaal te mogen ontvangen aankomende zondag om 14:45!