zaalhockeycommissie

Help mee: Schuur AUB de krul van je zaalhockeystick

Nieuws afbeelding 19 januari 2022
Sinds de start van het zaalhockeyseizoen, zijn wij in gesprek met de locatiebeheerders van Sporthuis Abcoude en Sporthal Gaasperdam, die zeer ongelukkig zijn over de strepen die de zaalhockeysticks na het trainen achterlaten op de vloeren in de zalen. Beide zalen hebben een nieuwe vloer.

In de jaren hiervoor hebben wij hier nooit last van gehad, dus hebben we ‘onderzoek’ gedaan naar of het ligt aan de nieuwe vloeren of dat de nieuwe hockeysticks misschien meer kleur(stof) bevatten aan de krul. Ook is er contact geweest met de KNHB en andere verenigingen. Een wetenschappelijke conclusie is hier nog niet aan gehangen.

Tot nu toe wordt er na elke trainingsdag een uur lang strepen gepoetst, om blijvende schade te voorkomen. De zalen geven nu aan dat dit geen houdbare situatie is. Volgende jaren willen we natuurlijk ook heel graag gebruik blijven maken van deze twee mooie zalen. Dus willen wij als club graag iets proberen te doen, om de strepen na onze trainingen te minimaliseren.

Dus komen we nu met een praktische vraag, die hopelijk gaat leiden tot minder gekleurde strepen. Zouden jullie alsjeblieft het gekleurde laagje verf van de krul van je stick willen schuren? Uiteraard alleen het smalle gedeelte.

We weten dat dit een aparte vraag is, maar vaak slijt dit laagje verf er vanzelf ook af…alleen nu dan dus niet eventueel aan de zaalhockeyvloer.

We willen de zaalteams en teammanagers die aanstaande zaterdag en zondag in het laatste wedstijdblok spelen vragen om nog een (hopelijk laatste) keer te helpen om de strepen mee weg te poetsen.

Heel hartelijk dank voor je medewerking ook namens de twee sportzalen!