Bericht van bestuurslid accommodatie

Nieuws afbeelding 26 maart 2021

Beste leden,

Het lijkt stil op de club, maar is het stil op de club? Wel een stuk stiller dan we gewend waren, natuurlijk. Geen ouders langs de kant, geen clubhuis of buitenbar, geen bezoekende teams. Gelukkig beetje bij beetje wel weer wat meer ruimte voor activiteiten door senioren en veteranen, en door de creativiteit van mijn TC-collega's en onze trainers ook een gevarieerd aanbod aan de jeugd.

Intussen zitten we niet stil. Al een jaar lang veranderen de 'corona-regels' elke paar weken, en dat zal nog wel even doorgaan. En ook voor de accommodatie lopen projecten door.

Properheid met vlijt

Onder leiding van Maarten Thier heeft een grote groep de landelijke Opschoondag op 20 maart 'gevierd' door ons terrein grondig schoon te maken. Het zwerfafval is opgeruimd, vlaggen zijn vervangen en de masten gepoetst, de container is uitgemest ... . Heel hartelijk dank aan alle vrijwilligers die geholpen hebben!

Marieke Gefferie en Melanie hebben ervoor gezorgd dat de barvoorraad niet over de houdbaarheidsdatum is gegaan, maar goed terecht is gekomen in 'verrassingstasjes' voor leden of als verrassing voor de bewoners van de Merenhof. Ze houden het clubhuis op orde en staan in de startblokken om weer de gastvrijheid te verzorgen zodra dat mogelijk is.

Veiligheid

De haag rond het parkeerterrein heeft op ons verzoek een flinke snoeibeurt gekregen. De onoverzichtelijke situatie waar de jongste fietsertjes niet gezien konden worden door autobestuurders is verleden tijd. Binnenkort hebben we een afspraak op locatie met een verkeersexpert van de gemeente om te kijken naar oplossingen voor het gekrioel op de brug. En misschien wel het belangrijkste: het kruispunt bij de Nieuwe Amsterdamseweg wordt veiliger ingericht.

Duurzaamheid

Nog even het laatste plooitje gladstrijken, en dan geven we definitief opdracht voor het plaatsen van nieuwe veldverlichting. LED-lampen gaan zorgen voor beter hockey met minder stroomverbruik. Intussen zamelen wij papier en karton apart in - de groene kliko met OPK-stickers staat naast de grote afvalcontainer. En zodra de (binnen- of buiten) bar weer open mag, schenken we weer lekkere, duurzame koffie van Santas in CO2-neutrale bekers.

Wij kijken uit naar het moment om iedereen weer te ontmoeten langs het veld en aan de bar. Tot die tijd: let op elkaar en op je gezondheid!

Sportieve groet,
Jup van ‘t Veld