Verslag Strawberries H1 – Abcoude H1 2-8

Nieuws afbeelding 7 november 2018

De week na de prachtige thuisoverwinning op AMVJ H1 stond in teken van het uitduel tegen Strawberries H1. Strawberries, de nummer voorlaatst in de competitie, heeft qua uitslagen laten zien dat zij een lastig te bespelen ploeg zijn in hun thuiswedstrijden.

De eerste helft begon flitsend, binnen vijf minuten werden er drie doelpunten gescoord. Abcoude opende binnen twee minuten de score door een doelpunt van Jesse van der Harst. Dertig seconden na de afslag lag de bal echter al weer in het Abcoudse doel door een snelle aanval van Strawberries over de linkerkant. Enkele minuten later scoorde Pim Bloemendal op aangeven van Remi Post een geweldig doelpunt uit de volley. Daarna stabiliseerde de wedstrijd zich qua score. Abcoude ging op zoek naar uitbreiding van de score en Strawberries wist er enkele stevige uitvallen tegenover te zetten, echter werd er in de eerste helft niet meer gescoord en was de ruststand 1-2 voor Abcoude.

Onze mannen hadden eerder tegen Strawberries gespeeld en wisten dat het team mentaal gebroken kon worden. In de tweede helft wilden de Abcoudenaren dit graag bereiken. De eerste Abcoudse strafcorner werd benut door Pim Bloemendal die daarmee voor de 1-3 tekende. Wederom was het antwoord van Strawberries snel en krachtig door binnen vijf minuten voor de aansluitingstreffer te tekenen. Toen hadden de Abcoudenaren door dat het gas er nog meer op moest. Nadat Pim Bloemendal voor de 2-4 en zijn hattrick had getekend vanuit een strafcorner, was Strawberries leeg gespeeld. Het snelle antwoord van voorheen konden zij niet meer vinden en de Abcoudse trein denderde door. De 2-5 werd op het scorebord gezet door Bart Vonk uit een geweldig technisch hoogstandje. Het strafcorner kanon dat Pim Bloemendal heet, vuurde op volle kracht zijn derde strafcorner binnen voor de 2-6. Een spectaculaire aanval zorgde voor de 2-7 van de stick van Bart Vonk en Jesse van der Harst tekende voor de 2-8 met een harde lage backhand.

Na een zeer overtuigende tweede helft werd de derde helft gevierd, die uiterst goed was. Bekend werd dat de koploper Alphen had verloren van de nummer 10 Noordwijk, waardoor onze Abcoudenaren de koppositie konden overnemen. Tevens verloor de nummer vier Haarlem H1 van AMVJ H1, waardoor de top drie nu los staat van de rest van de poule. Aankomende zondag speelt onze Abcoude Heren 1 thuis tegen middenmoter Maarssen. Wij hopen jullie aanstaande zondag om 14:45 allemaal te begroeten op HV Abcoude!