Verslag

DA - Gooische DB 3-1

Nieuws afbeelding 8 oktober 2018

Gooische gezelligheid en een afscheidswedstrijd door prachtig babynieuws

We hadden het al gezegd, het zou gezellig worden. En wat wás het een feestje tegen Gooische!

Vanaf minuut één was het een spannende pot, én vanaf minuut één werd er volop geappelleerd. Misschien hadden onze scheidsen daarom oortjes in gedaan? Wij snappen dat! Zonder gekkigheid, er werd driftig overlegd en prima gefloten!

Afijn, de eerste 10 minuten waren pittig en aanpoten, achterin was het erg druk. Gooische kwam met fel en snel spel uit de startblokken en liep vaker uit de dekking weg dan ons lief was. Oké, we moeten ze niet onderschatten. Gelukkig herpakten we ons in de scherpte en konden we via het middenveld de goal van Gooische goed vinden. Het was zonde dat Yannick weinig ruimte kreeg, want het was haar laatste wedstrijd voor de komende circa negen maanden. Er is een reden dat ze haar goed in de gaten hielden en strak verdedigden. We gaan onze topper namelijk reuze missen, zowel binnen als buiten het veld! Geniet van jouw baby-bubbel, lieve Yannick!

Door de goede verdedigende inspanningen aan beide kanten viel er in de eerste helft geen goal. Een ruststand van 0-0….Was het dan saai in die eerste helft? Nee, dat denk ik -als uitermate objectieve verslaggever uiteraard- absoluut niet. We kregen tegen het einde van de eerste helft steeds meer ruimte op het middenveld, en we merkten dat Gooische het ons toeliet om met wat meer rust op te bouwen. De keep van Gooische haalde er echter vele ballen uit en onze verdediging stond na de schrik van de eerste minuten met goede scherpte te verdedigen. Op naar de tweede helft dan, want de gezelligheid moet nog komen!

Nu zullen we alvast verklappen dat er maar liefst 4 doelpunten in één helft- sterker nog, in 20 minuten- zijn gevallen (dit heb je mogelijk al via andere kanalen vernomen, maar toch…). Gooische opende de score helaas. Zij bouwden regelmatig op met een lange klap naar de voorhoede en liepen deze dan vanuit de flanken de cirkel in. Zo ook nu en na vele fijn reddingen kwam onze keep ditmaal ver uit haar goal, waarbij ze werd gepasseerd en de dame van Gooische ruimte kreeg om de bal goed kon plaatsen. Shit, 0-1 en nu moesten wij en mochten zij.

Wat we erg goed hebben gedaan, is bij ons eigen spel blijven. We doen nog wel eens gekke dingen als we het idee hebben dat het niet goed loopt bij een achterstand, maar over en weer werden de ballen onderschept. Klein rekensommetje laat zien dat er nog 3 goals weg te geven zijn. De eerste op één van de vele corners die we kregen doordat Gooische binnen de 5 meter op een vrije slag in de 23 ging ingrijpen. Fijn versierd en Nienke (Overdijkink, red.) wist de bal met precisie in het uiterste hoekje van de goal te plaatsen. Met een keeper die blijft staan en redelijk vast lijkt te staan, is dit een prachtige scorekans. Maar dan moet je hem dus ook nog maar even zo prachtig plaatsen; klasse Nien!

Kijk, en nu begon dus die échte Gooische gezelligheid! Ze werden nog feller op onze scheidsen (terwijl die bolle kant echt bol was en die hak echt een hak) en ze begonnen daarmee een gevecht tegen zichzelf. Dat leidt af van het hockey en ze hadden wat minder lovende woorden over voor elkaar. Nu werkte het ook niet mee dat de vele corners op Karina gestopt werden en keurig de cirkel uitgewerkt werden en voorzetten doorzien en onderschept werden. Je raadt het al, nummer 2 voor Abcoude lag er vrij snel na nummer 1 al in! Dit keer via heel veel sticks (de verslaggever moest dit even navragen). Een voorzet van Eline, een ‘tikkie door’ van Marelie en een ‘tikkie in de goal’ van Margot bij de paal. De keeper tikte hem met bol nog haar eigen goal in, maar wij zetten hem gewoon bij Margot op de lijst! 2-1; nu moesten zij en mochten wij. Heerlijk!

Nog een paar mooie verdedigende acties verder, waarbij Lot een zeer effectieve tackle back liep van rechts naar links over het veld achter haar tegenstander aan, werd er wederom een corner versierd voor en door ons. Nienke paste hetzelfde recept toe, de keeper leek te denken dat er nog een verdediger voor zou komen, en hij piepte weer prachtig de hoek in. Heerlijk, dit hielden we de nog resterende 5 minuten vast en met een 3-1 winst sloten we de wedstrijd af. Onze positivo Sanne heeft de medaille uitgereikt gekregen van Karina. Met gepaste trots mogen we zeggen dat we de tweede plek innemen binnen de poule. We gaan ons best doen dit vast te houden.

Volgende week treffen we Amsterdam DB, om 10.30 treden we aan. Wellicht tot ziens langs de lijn en anders brengen we weer verslag uit!

Gezellige groet van de Dames van A