Abcoude H1 – Westerpark H1 2-2

Nieuws afbeelding 16 september 2018

Na het fantastische seizoen en het kampioenschap van vorig jaar mochten onze helden zondag aantreden tegen een welbekende tegenstander: Westerpark heren 1. De Abcoudse mannen waren volledig klaar voor de eerste wedstrijd in de 2e klasse ooit in de Abcoudse geschiedenis. Het team is dit jaar versterkt met twee teruggekeerde mannen: Sebastiaan Vossen en Luuk van Dijk. Met deze sterke selectie zal Abcoude heren 1 er alles aan doen om er een mooi seizoen van te maken.

De eerste minuten in de 2e klasse van onze Abcoudse mannen waren een beetje onwennig vanwege de tegenstander, het hogere tempo en de hogere intensiteit. Echter wisten onze mannen de energie van Westerpark te matchen en vochten onze mannen zich beter in de wedstrijd. De eerste helft was in balans, wat echter tot weinig kansen leidde aan beide kanten. Enkele strafcorners aan beide kanten werden verdiend, die echter tot geen doelpunten leidden. Bij de rust stond dan ook de brilstand nog op het bord.

De Abcoudse mannen voelden dat er vandaag drie punten op te halen waren. Volle overtuiging ging het energieniveau verder omhoog en probeerden de mannen de tegenstander onder druk te zetten. De eerste stoot werd echter uitgedeeld door Westerpark. Na een gemakkelijk gegeven strafcorner wist Westerpark de 0-1 te scoren. De eerste inzet wist doelman Hans Teunisse nog te pareren, echter de rebound werd vakkundig met de backhand binnen gewerkt. De Abcoudse mannen reageerden sterk en begonnen de wedstrijd te domineren en kansen te creëren. Na een fantastische combinatie met Valentijn Viëtor, kon Sebastiaan Vossen de backhand overhalen, echter vloog zijn inzet net naast de kruising. Ook Bart Vonk wist op de backhand de sterk keepende doelman van Westerpark niet te passeren. Daarnaast werden meerdere strafcorners behaald, waaruit niets gehaald werd, totdat Bart Vonk een mooie variant binnen werkte voor de 1-1. Abcoude zocht verder naar de voorsprong. Echter toonde Westerpark vijf minuten voor het einde zijn effectiviteit. Wederom werd een strafcorner binnengeschoten via de stick van de Abcoudse uitloper. Met nog weinig tijd op de klok moesten onze mannen proberen de 1-2 achterstand weg te werken. Wederom werd er een strafcorner verdiend en deze werd ook via de eerste uitloop binnengesleept door Pim Bloemendal. Deze 2-2 was ook meteen de einduitslag.

Volgende week neemt onze Abcoude heren 1 het op tegen een oude bekende. Onze mannen mogen uit aantreden tegen mede-promovendus Noordwijk. Daar gaan onze mannen proberen de eerste drie punten van het seizoen binnen te halen. Wij hopen jullie allemaal weer te zien op 23 september als onze mannen het thuis opnemen tegen Purmerend H1. Tot 23 september 14:45!