H1 BLIJFT OOK IN HET EERSTE THUISDUEL ZONDER PUNTEN

Nieuws afbeelding 22 september 2014

Nadat de Dames 1 van Abcoude het goede voorbeeld wist te stellen met een prachtige overwinning op deze mooie zondagmiddag, wist Heren 1 daar geen goed vervolg aan te geven. Onder toeziend oog van onze mini’s van de week (2 supertalenten: Jelle en Thijs) verloor Abcoude met 2-0 van Westerpark.

Het was een wedstrijd waarin het spel zich vooral afspeelde buiten de cirkels van beide ploegen, en waar de kansen vrij zeldzaam waren. Abcoude wist het de eerste helft goed dicht te zetten en was gelijkwaardig in balbezit maar zoals het ook wel werd omschreven, het ontbrak de ploeg aan het karakter om die laatste stap te zetten naar de cirkel. Westerpark had in de eerste helft hetzelfde probleem en kon het Abcoude niet echt moeilijk maken. De tweede helft brak het iets meer open doordat het spel tijdens de eerste helft veel energie had gekost. Westerpark kreeg iets meer de overhand en wist vaker de cirkel in te komen. Het gevolg was dat er verschillende strafcorners kwamen voor Westerpark en dat leidde uiteindelijk tot het eerste doelpunt voor de ploeg uit Amsterdam. Abcoude moest nu wel komen en harder vechten en daar kwamen dan ook uiteindelijk kansen uit voort in de cirkel in de vorm van een goede backhandkans voor Wouter en een door Alexander geforceerde strafcorner. Deze ging echter volkomen mis door een onzuivere aangeef waarna ook nog eens shoot gemaakt werd door Abcoude. De mannen wisten daarna voorin de press niet meer goed neer te zetten en er kwam meer ruimte voor Westerpark. Die maakte daar nog één keer goed gebruik van: 2-0, tevens de eindstand.

Volgende week heeft Abcoude wat recht te zetten tijdens de uitwedstrijd tegen FIT.

Aan alle toeschouwers: dank uiteraard voor de goede aanmoediging, daar heeft het zeker niet aan gelegen! We hopen u allen gauw opnieuw weer te zien, hopelijk dan met meer succes.