ABCOUDE D1 GEEFT GOED BEGIN VERVOLG MET OVERWINNING OP NIEUWKOOP D1

Nieuws afbeelding 21 september 2014

Na een goed begin tegen IJburg D1, waar 4-0 van gewonnen werd, was het nu aan de meiden om Nieuwkoop opzij te zetten. Waar de dames vorige week meteen vlammend uit de startblokken schoten, moest er tegen Nieuwkoop meer in de wedstrijd gegroeid worden. Uiteindelijk kwam Abcoude op het oude niveau en werd er na 10 minuten een strafcorner verdiend. Met een zuivere klap van Jacobiene Noortman wist zij deze corner om te zetten naar een doelpunt. Abcoude bleef sterk spelen en  een overtuigende Hannah van Overeem wist met een backhandflats de 2-0 op haar naam te zetten. Vijf minuten daarna kwamen onze dames er lastiger uit, dit door een slordigere periode. Nieuwkoop maakte hier optimaal gebruik van  en wist een goede aanval te benutten met een doelpunt. Hier pakten de dames de draad weer op. Een aantal minuten  voor de rust, sloeg Hannah van Overeem net als de week eerder, hem geplaatst in de hoek. De ruststand van 3-1 was bemoedigend en genoeg motiverend om de score uit te breiden en daarmee de wedstrijd op slot te gooien.  Een sterke begin van de tweede helft werd een kwartier na tijd beloond met een hattrick van Hannah van Overeem. De wedstrijd leek beslist. Echter werd Maud Vermeulen op haar vinger geraakt en raakte Alexandra de Meyere geblesseerd aan haar bovenbeen. Met weinig wissels werd Abcoude erg vermoeid en dat was aan het spel te merken. Abcoude werd hierdoor slordig en werd het meer strijdhockey. Tien minuten voor tijd maakte Nieuwkoop uit een rommelsituatie in de cirkel de 4-2. Hierna had Philli Cool nog een ijzersterke redding voor Abcoude. Nieuwkoop probeerde nog wel te hockeyen, maar de eindstand stond al op het scorebord.  Volgende week moet ons vlaggenschip tegen Loenen. Dit is waarschijnlijk de grote concurrent van onze meiden.  Wij kunnen dus volgende week een grote stap zetten om herfstkampioen te worden en hiermee play-offs nu al zeker te stellen.  Dus kom allen de meiden aanmoedigen om de overwinning binnen te schreeuwen, we hebben u nodig! Tot volgende week.