H1 WEET GOEDE VOORBEREIDING NOG NIET OM TE ZETTEN IN WINST

Nieuws afbeelding 16 september 2014

In de voorbereiding heeft Heren 1 een aantal goede resultaten neergezet met duidelijk beter spel t.o.v. vorig seizoen. Uiteraard gaf dit veel vertrouwen aan Heren 1 mee uit naar de Strawberries. Een ploeg die vorig jaar net niet wist te promoveren en daar dit seizoen weer alles aan zal doen, een ploeg die Abcoude vorig seizoen tot 2 maal toe met ruime cijfers opzij zette, een ploeg die de beste sleper heeft van de competitie (en ook dat zal zo weer blijken).

Heren 1 begon goed aan de wedstrijd en in een hoog tempo ging het spel op en neer, echter wisten beide ploegen er nog geen kansen mee te creëren. Abcoude begon eigenlijk zelfs een stukje beter te worden en kwam meer voorwaarts, een aantal keren in de cirkel waar de slimmigheid dan ontbrak om de bal even op het voetje te leggen of simpel uit te tikken. De tijd om dat te verbeteren werd ook niet gegeven door de Strawberries, 10 minuten voor rust lukte het ze dan toch om een strafcorner te pakken. Waar het goed toegestroomde publiek al uit zijn plaat ging toen de scheidsrechter een ‘corner’ gaf, bewees de sleper maar weer al te goed waarom het publiek al voor zijn beurt aan het juichen was. Hans (hans) en Lucas (lijnstopper) waren kansloos op de lijn.

Aantal minuten daarop volgend liet Hans zien waarom hij zo belangrijk is voor Heren 1, met een backhand in de lange hoek moest Hans volledig gestrekt duiken om de bal eruit te houden. Dit zorgde voor een 1-0 ruststand.

Tweede helft verandert er eigenlijk niks aan het spelbeeld, het ging weer gelijk op en voor Strawberries was het gewoon wachten tot ze weer een corner wisten te pakken. En die kwam er, nog 1 keer. Wederom een juichend publiek en de sleper liet hen niet in de steek. 2-0. Daarna wisten ze met een mooie backhand de score nog op 3-0 te zetten, en had Abcoude bij de 6e strafcorner ook eindelijk een doelpunt via Lucas. Het mocht uiteindelijk niet meer baten en zo is het 3-1 gebleven.

Komende zondag speelt Abcoude H1 thuis tegen Westerpark, wij willen iedereen natuurlijk uitnodigen om te kijken bij Heren 1 hoe ze hun eerste overwinning van het seizoen gaan binnenslepen! En natuurlijk niet te vergeten, DAMES 1 IS TERUG! Kom de dames lekker aanmoedigen bij hun eerste competitiewedstrijd.

12:45    Abcoude D1 - Nieuwkoop D1

14:45    Abcoude H1 – Westerpark H1