NIEUW D1 GOED VAN START MET OVERWINNING

Nieuws afbeelding 15 september 2014

Dit jaar is er op hockeyclub Abcoude weer een Dames 1 te bewonderen. Na een strenge selectie hebben 15 meiden zich sterk genoeg bewezen voor het nieuwe vlaggenschip. In de voorbereiding was al te merken dat de gekozen dames elkaar steeds beter konden vinden. De voorbereiding werd dan ook met een positief gevoel afgesloten en het echte werk kon beginnen. De eerste wedstrijd was tegen IJburg D1. Voor Abcoude D1 was het van groot belang om een statement te maken dat het klaar is voor de vierde klasse. Het team begon dan ook vanaf de fluit meteen de IJburgse equipe onder druk te zetten. Met resultaat, want onder hoge druk leverde IJburg de bal vaak in. In balbezit had Abcoude ook de overhand, met name op het middenveld konden de dames elkaar gemakkelijk vinden. Met 8 minuten op het scorebord versnelde Renee Snoek langs de achterlijn en wist ze Liselotte Noortman te vinden, die de openingstreffer op haar naam zette. Liselotte Noortman is een speelster van het vier jaar geleden gestopte dames 1 - de cirkel is rond. IJburg kwam niet in het spel en Abcoude bleef drukken. Dit resulteerde een kwartier later met weer een rush van Renee Snoek. Dit keer eindigde de aanval met een prachtig backhandje richting Cathelijne Noortman, die hem fraai wist af te ronden. IJburg probeerde nog wel wat terug te doen, maar dankzij het sterke verdedigen van onder andere Ginger Steenhof slaagde IJburg er niet in om nog een vuist te maken. Het bleef wachten op een derde doelpunt, dit viel uiteindelijk pas diep in de tweede helft. Na een goede schijnbeweging van Cathelijne Noortman kwam ze de cirkel in. Hier hield ze goed overzicht waar Sandy Bruns, mooi vrijgekomen, met een backhandje vakkundig de 3-0 binnen wist te werken. Hannah van Overeem zette met een sterk schot de eindstand van 4-0 op het scorebord. Een sterk begin dus van de nieuwe jonge equipe, hopelijk een voorbode voor meer mooie wedstrijden! Volgende week thuis om 12.45u tegen Nieuwkoop, komt allen kijken en aanmoedigen!