Wedstrijdtafel

ZO ZORGEN WE ER SAMEN VOOR DAT DE WEDSTRIJDEN OP TIJD KUNNEN BEGINNEN

Nieuws afbeelding 5 september 2014

Elk jaar begint de competitie met weer meer HVA teams op de velden dan het voorgaande seizoen, welkom allemaal! Deze positieve ontwikkeling heeft wel tot gevolg dat de velden, zeker op zaterdag, vol zijn in tijd en ruimte. Begin de wedstrijden op tijd!

Spreek als coaches, spelleiders of ouders van Jongste Jeugdteams af wie er verantwoordelijk is/zijn voor het (ruim) op tijd uitzetten en zo snel mogelijk opruimen van het veld. Zet de gebruikte materialen op de daarvoor bestemde plaats terug. De pionnen binnen in het rek en de doeltjes buiten op de kar. Help elkaar tijdens de wedstrijd eraan te herinneren om als ouders en kinderen, die niet direct betrokken zijn bij het spel, achter de hekken plaats te nemen. Dit om verwarring bij de spelers te voorkomen en vanwege aansprakelijkheid voor de club bij ongelukken.

Aan alle scheidsrechters en coaches van Jeugdteams de opdracht er voor te zorgen dat de wedstrijden echt op tijd beginnen. Zorg dat jezelf op tijd aanwezig bent en geef bijvoorbeeld 5 minuten voor aanvang middels een fluitsignaal aan dat iedereen zich moet opstellen en dat de wedstrijd gaat beginnen. Voor aanvang van de wedstrijd geven de teams en begeleiders elkaar een hand, de zogenaamde Shake Hands.

Misschien ten overvloede willen we ook het belang van sportiviteit benadrukken tov elkaar en tov de vrijwillige scheidsrechters. Vergeet na de wedstrijd niet om als afsluiting gezamenlijk nog iets te drinken en gezamenlijk het DWF in te vullen, dit laatste voorkomt onenigheid achteraf.  Wees tot slot op je eigen vereniging een gepaste gastheer of -vrouw!

Allemaal een plezierig en sportief hockeyseizoen gewenst,

de wedstrijdsecretarissen