VAN DE VOORZITTER: EEN INTERESSANT SEIZOEN GAAT VAN START

Nieuws afbeelding 22 augustus 2014

Beste HVA’ers,

De zomer is al voorbij als we naar buiten kijken en dus kan het hockeyseizoen beginnen. Na het fantastische WK in Den Haag staat iedereen natuurlijk te trappelen om weer te beginnen. Het komende seizoen belooft zeer interessant te worden op vele vlakken.

Jeugd

Vlak voor de zomervakantie hebben we traditioneel  het seizoen afgesloten met Let’s Roll. We waren zeer verheugd over de grote opkomst van alle jeugdleden en hun ouders. Dit is belangrijk voor een goede start van het seizoen en het toont aan dat de club leeft.

Dit jaar hebben we weer meer jeugdteams dan het voorafgaande jaar, met name in de F, E en D categorieën. Ook is het niveau van de jeugdteams over de gehele linie opnieuw gestegen. Het is zeer verheugend dat we wel 4 jongens F-teams hebben, bij mijn weten een record. Helaas heeft het grote aantal teams ook een nadeel gezien de beschikbare veldcapaciteit; sommige teams zijn helaas in trainingstijd iets achteruit gegaan. Wel wordt er hard gewerkt om het niveau van de trainingen te verbeteren en we zullen daar de komende weken vast de resultaten van gaan zien. Inmiddels is de jeugd ondanks de regen deze week enthousiast van start gegaan met de trainingen en zullen het komend weekend de eerste ervaringen in het nieuwe team opgedaan worden tijdens de oefenwedstrijden. Funkey, waarbij onze allerjongsten spelenderwijs hun eerste stapjes zetten op het hockeyveld, gaat van start op 7 september met een open training. Alle kinderen van 5 jaar zijn welkom! Al met al ziet de jeugdafdeling er ontzettend goed uit.

Senioren

Ook bij de senioren/veteranen zien we dit jaar een uitbreiding van het aantal teams: we zijn verheugd weer een Dames 1 en Dames Veteranen B team in ons midden te mogen verwelkomen. Dames 1 heeft al hard getraind gedurende de laatste zomerweken en zij mogen zich gaan bewijzen in de voorcompetitie. Dames Veteranen B bestaat inmiddels uit een enthousiasme groep dames, maar de bezetting is nog iets aan de magere kant. Dus mochten er nog dames interesse hebben om op zondag lekker sportief bezig te zijn, dan kunnen zij zich melden bij Petra Stigter ([email protected]). Dames en Heren Veteranen A zijn vorig jaar beide gepromoveerd en mogen het dus proberen in een hogere klasse dan vorig seizoen. De dames mogen echt aan de bak op het een na hoogste niveau. Wedstrijden tegen Laren, SCHC en Scharweijde Dames A hebben we lang niet gezien op onze velden. Ook Heren A krijgt een mooie uitdaging in een sterke poule. We hopen verder dat Dames en Heren 2, en natuurlijk ook Veteranen L na hun kampioenschap vorig jaar, ook dit jaar weer een mooi seizoen mogen meemaken. Een niet te vergeten groep betreft de Trimhockeyers. Hun trainingen zijn noodgedwongen verplaatst naar de maandagavond wat vast niet voor iedereen een welkome verandering is. Wij hebben er echter alle vertrouwen in dat deze sterke en belangrijke groep hockeyers een mooi en gezellig jaar tegemoet kan zien. Rest het heren vlaggenschip dat zich vorig jaar knap gehandhaafd heeft in de 3e Klasse. Het team zal komend seizoen ongetwijfeld verder groeien onder de bezielende leiding van coach Rick van Domburg. Op 7 september zullen er twee heuse Abcouder drieluiken worden gespeeld met Dames 1, 2 en A en Heren 2, A en B. Komt allen genieten van het spel en de gezelligheid!

Activiteiten op de club

Het komend jaar zullen we ons best doen om met name op de zondag meer reuring te generen op onze club. Een van de acties op dat vlak is het doorvoeren van een verbetering van de bar en het clubhuis. Elders op de site en in het e-blaadje kunt u een terugkoppeling vinden van de recentelijk uitgevoerde enquête. Er zijn interessante resultaten en daaruit voortvloeiende acties. Op de zondag zal meer georganiseerd gaan worden zoals speciale trainingen voor de jeugd. Daarnaast zal het F-trainings circus een aantal keren verschijnen en ook Funkey zal weer losbarsten.  Kortom genoeg redenen om op zaterdag maar ook zeker op zondag naar de club te komen. Wij hopen dat velen (leden, ouders van leden maar ook andere belangstellenden zijn van harte welkom) onze teams komen aanmoedigen!

Ik wens iedereen een heel goed seizoen toe en we zien elkaar de komende tijd op het veld, bij de autocross of in de Feestweek.

Jeroen van Meerten

Voorzitter HV Abcoude