MC1 WINT MET 8-2 VAN ALLIANCE MC4

Nieuws afbeelding 25 maart 2014

Na de teleurstelling van vorige week, waarin er ondanks goed spel verloren werd van Saxenburg en hun scheidsrechter, was iedereen er op gebrand om deze week de winst te behalen. Lekker achter in de middag en achteraf op veld zes begonnen we de wedstrijd heel fel.

Anouk W. passte op Emma en de bal kwam via Sterre bij Pleun, die met een hard schot scoorde. Dat is fijn, zo aan het begin van de wedstrijd. Jullie bleven lekker fel hockeyen en uit een corner werd de 2-0 gescoord. Er kwamen een aantal prima aanvallen, vaak over meerdere schijven. De Anouken in het centrum zorgden er voor dat het spel goed verlegd werd en voorin waren Emma, Julia en Pleun steeds erg gevaarlijk en balvast. Sterre kon een aantal keren goed druk zetten en vanaf rechts mooi opkomen en ook Arianna, die een tegenstandster had die ongeveer twee keer zo groot was, zette goed druk en was onverzettelijk. Dat gold ook voor Nikki, die veel meters moest maken en dat ook deed.

Uit een van die mooie aanvallen wist Emma uiteindelijk de 3-0 te scoren en niet veel later ook de 4-0.  Alliance was zeker niet slecht, ze hadden een aantal snelle uitbraken. Ze scoorden de 4-1 uit een corner.  Vanaf dat moment gingen we wat meer breien, werd er net te kort en te zacht gespeeld, en kon Alliance steeds gevaarlijker worden. Gelukkig speelden Senna, Juul en Isa-Lin een prima wedstrijd en kwam de bal niet vaak in de buurt van keepster Rosanne, ook omdat Megan een betrouwbaar en snel slot op de deur was daar achterin.  Isa-Lin liep nog mooi een bal van de doellijn. Aan het eind van de eerste helft knalde Pleun er de 5-1 in uit een corner.

De tweede helft begon wat slap en er werd niet kordaat uitverdedigd, waardoor Alliance de 5-2 kon scoren. Daarna werd het doel van Alliance  continue belegerd.  Het was vol in de cirkel en wat er ook geprobeerd werd, de bal ging er niet in. Dat kwam ook door hun erg goede keeper, die veel reddingen verrichtte op echt wel goede inzetten van oa Emma en Julia. Wat deze Juul ook probeerde, ze kreeg de bal er niet in, totdat er die mooie pass van Anouk de Vries kwam die Julia mooi kon intippen. Pleun maakte het laatste doelpunt, de 7-2, wederom een hard schot in de hoek uit een corner. Het was een leuke en goede wedstrijd waar de grote groep meegereisde ouders met veel plezier naar gekeken hebben!

Reageer op het nieuws