Redactie

SCHEIDSRECHTER IN DE SPOTLIGHT BIJ DE VERKIEZINGEN VAN DE SPORTVRIJWILLIGER VAN HET JAAR

Nieuws afbeelding 20 januari 2014 Leuk! Kijk naar het filmpje over onze genomineerde sportvrijwilliger van het jaar Alexander Wonder via http://www.youtube.com/watch?v=zEkz_2kNfr0&feature=player_detailpage#t=3220 (de uitzending van RTV de Ronde Venen over de Sportverkiezingen 2013).

Vrijdag 17 januari vonden de jaarlijkse Sportverkiezingen van De Ronde Venen plaats. Het bestuur van HVA wilde dit jaar bij de voordracht bijzondere aandacht geven aan de rol van de scheidsrechter. Een hockeywedstrijd heeft immers drie deelnemers: de twee teams en de scheidsrechter. Alle drie zijn even belangrijk om er een goede en fijne wedstrijd van te maken! De rol van de scheidsrechter wordt nog wel eens onderbelicht en kan ook best lastig zijn. Daarom zijn we heel blij dat we verschillende leden hebben die met veel plezier en enthousiasme deze taak op zich nemen en daarbij ook nog anderen stimuleren en begeleiden als (beginnend) scheidsrechter. Alexander Wonder uit H1 is zo iemand en hij was dan ook terecht door de gemeente genomineerd als sportvrijwilliger van het jaar. Alexander beleeft veel plezier als scheidsrechter – hij is zelfs in opleiding als bondsscheidsrechter – en hij benoemt daarbij met name "… het sociale contact in het veld met de spelers…dat je er zelf ook van kan genieten als het spel soepel en goed verloopt….het in een 'split second' nemen van beslissingen.” Het grootste compliment vindt hij als de spelers na afloop de hand komen schudden en het een goede wedstrijd vonden! Tot onze spijt is Alexander niet benoemd tot sportvrijwilliger van het jaar, die eer was voor een vrijwilliger van de loopvereniging de Veenlopers, maar voor de HVA is en blijft Alexander een topper!

In bijgevoegd interview met Alexander kan je meer lezen over zijn plezier in het fluiten en zijn ambities als scheidsrechter.