NA EEN SPANNEND DUEL H1 TOCH MET LEGE HANDEN NAAR HUIS

Nieuws afbeelding 25 november 2013

Afgelopen zondag was het weer een goede test voor Abcoude om tegen een team te spelen dat goed en ruim in de middenmoot staat: Hoorn. Vorig seizoen speelde Hoorn net als Abcoude in de 4eklasse en hebben de twee ploegen twee duels tegen elkaar gespeeld (twee keer verlies voor Abcoude: 0-9, 1-2).

Abcoude heeft sinds 2 weken naar ieders tevredenheid weer een coach. Helaas had deze een goede buikgriep te pakken en kon hij dus niet aanwezig zijn. Alexander Wonder - nu al tijdje geblesseerd- nam deze mooie taak over.

Abcoude begon sterk aan de wedstrijd en wist goed mee te doen in het tempo van het spel. Met wat kansen over en weer was het toch Hoorn die als eerste leek te gaan scoren. De sleper van Hoorn mocht aanzetten maar bij Abcoude stond Hans Teunisse op goal. Als Hans ergens van houdt is het wel showduiken en een mooie redding was daar.

Toch was het midden 1ehelft wel raak voor Hoorn. Een uitbraak leidde tot een 1 op 1 met de keeper, die vrij handig door de speler uit Hoorn gewonnen werd. Na dit doelpunt werd Abcoude veel sterker en wist het Hoorn flink onder druk te zetten. Hoorn gooide daarom het spel om en ging veel meer op de counter loeren waar ze overigens ook nog bijna succes mee hadden. Met een 1-1 stand gingen we de rust in.

De tweede helft werd weer iets gelijkwaardiger met misschien toch wel een licht dominant Abcoude. Helaas reageerde Hoorn alert op een paar persoonlijke fouten van Abcoude wat leidde tot een 2-1 achterstand. Er volgde een goede uitbraak van Hoorn via de rechterkant die uitmondde in een tip-in waartegen de verdediging van Abcoude kansloos was. Toch was het nog steeds Abcoude dat de overhand had. Het wist alleen wat minder kansen creëren. Dat is het teken dat je ander soort kansen moet krijgen: strafcorners. De eerste de beste voor Abcoude in de tweede helft ging er gelijk in: Lucas Conijn wist het kunstje weer te flikken.  Met een 2-2 stand was het voor beide teams nog hopen op een drie punter. Het werd helaas 3-2 voor Hoorn, weer dankzij een snelle uitbraak, ditmaal via de linkerkant. Met nog een kleine 4 minuten te spelen zette Abcoude alles op alles, terwijl het hele team van Hoorn zich terugtrok in de eigen cirkel. Tot een echte kans kwam het niet meer.

Zo bleef het 3-2 voor Hoorn en ging Abcoude met lege handen naar huis. Volgende week nieuwe kansen tegen…..… Castricum! Een hele belangrijke pot, want na dit weekend staat Castricum slechts 3 punten onder Abcoude. Volgende week is dan ook wel te betitelen als een… 6 punten duel.

Voortaan doen we overigens ook Man Of The Match, en deze keer was het:

..........................................................Floris Stigter!

Dat de spits geen doelpunt heeft gemaakt en eigenlijk gewoon niet aan het spel heeft mee gedaan zegt denk ik al genoeg.

We keep you posted!

Alexander Wonder