HEREN 1 STELT TELEUR TEGEN FIT

Nieuws afbeelding 11 november 2013

Na goed spel tegen de gedeeld nummer 1 en een 3 punter tegen de hekkensluiter, mocht Abcoude zich afgelopen weekend gaan bewijzen tegen een team uit de middenmoot. Dit was de kans om te laten zien dat we wel degelijk met de middenmoot mee kunnen en dat we ons daar dan ook kunnen vestigen in de tweede seizoenshelft.

Niets bleek minder waar...

Op voorhand wisten we al dat we niet met een volledig fit Heren 1 de strijd zouden aangaan. We hadden te kampen met een aantal blessures en verhinderingen. En dat hielp niet echt, ook al hadden we aan Bart Vonk, een van onze grote talenten uit de jeugd, een goede invaller. Bart, we hopen vaker van je gebruik te mogen maken. Dat je uiteindelijk je eigen coach uit de basis mag spelen!

Het waarom is dus misschien wel gemakkelijk uit te leggen, maar dat doet niets af aan het feit dat we met 9-0 verloren hebben. We hebben gewoon slecht gespeeld. Waar we het eerste kwartier nog vrij goed speelden en mooi mee gingen met het tempo van FIT, klapte het volledig in elkaar toen de 1-0 viel. Opeens zag het eruit alsof niemand meer wist wat zijn taak was of alsof het hele team op zijn minst een hele gezellige zaterdagavond achter de rug had.

Wat de oorzaak ook was, we zullen het maar zien als een flinke off-day. En liever in één wedstrijd met 9-0 eraf dan een aantal wedstrijden constant net niet winnen.

Volgende week mogen we thuis aantreden tegen AMVJ. In het verleden waren dit mooie wedstrijden en we raden uiteraard iedereen aan om te komen kijken! We kunnen de support altijd goed gebruiken en jullie aanwezigheid geeft toch dat mooie thuisvoordeel!

Heren 1