Scheidsrechters

47 GESLAAGDEN VOOR SCHEIDSRECHTERSEXAMEN!

Nieuws afbeelding 18 oktober 2013

Op woensdag 16 en donderdag 17 oktober hebben ongeveer 50 cursisten, jeugdleden en ouders/volwassenen, het examen clubscheidsrechter gedaan. Zij hadden een maand de tijd om via een digitale cursus op hun eigen computer de cursus online te volgen. Het resultaat was fantastisch! Slechts 1 cursist had te veel fouten om te slagen, de overige 47 deelnemers zijn geslaagd!  Ik feliciteer hen van harte met dit resultaat en ook de club met zoveel nieuwe scheidsrechters!

Omdat een aanzienlijke groep deze dagen verhinderd was, heb ik in overleg met de examinator besloten hen een extra mogelijkheid om examen te doen aan te bieden op onze eigen club, op woensdag 13 november a.s. van 19.30 tot 21.00 uur in het clubhuis. Alle cursisten die het betreft, hebben hiervan reeds bericht gehad. Als we deze sessie ook zo succesvol kunnen afronden, is de club zelfs zo’n 70 nieuwe scheidsrechters rijker.

Mochten er leden zijn die in korte tijd de cursus willen doen en het examen willen proberen te maken, dan kunnen ze zich aanmelden bij [email protected].

Na de winterstop gaan we beginnen met het begeleiden van de jeugdscheidsrechters die hun kaart hebben gehaald. Zij worden in principe de eerste keer vanaf de zijlijn begeleid met portofoons en oortjes en als dat goed gaat, fluiten ze een paar keer samen met wat meer ervaren scheidsrechters.

Alle nieuwe scheidsrechters heel veel succes en plezier met hun fluitcarrière.

Susan van Agten, scheidsrechterscommissaris.