Programma Let’s Roll zaterdag 25 juni 2022

Nieuws afbeelding 22 juni 2022

Beste spelers en ouders/verzorgers van de jeugdteams,

Aanstaande zaterdag is het weer Let’s Roll. Een belangrijke dag voor de club om ervoor te zorgen dat de start van het nieuwe seizoen soepel verloopt.

Op deze dag zien de nieuwe jeugdteams elkaar op het veld en worden de teamfoto’s gemaakt. Tegelijkertijd krijgen de ouders informatie van de club en maken zij afspraken over de taken en rollen rondom de teams en de vereniging voor het volgende seizoen.

Alle jeugdleden en ouder(s)/verzorger(s) worden op de Let’s Roll verwacht. De teamindeling is terug te vinden op de website.

Rollen vereniging
Hockeyvereniging Abcoude is een club die volledig draait op de grote inzet van vrijwilligers. Wij vragen iedere ouder en ieder lid om een steentje bij te dragen. Want zonder vrijwilligers kan er niet gehockeyd worden. Als vrijwilliger leer je iedereen snel kennen en maak je de club beter en leuker voor jezelf en de kinderen. Het is ook jouw club. Jij helpt toch ook mee?

Voor de Let’s Roll, worden alle rollen op de website gepubliceerd. Op deze manier kunnen ouders alvast kijken welke rol bij hen past en op welke manier zij een steentje bij kunnen dragen.

Rollen team
Een hockeyteam, is veel meer dan de spelers alleen. Er zijn een aantal belangrijke rollen om het team heen, die ervoor zorgen dat het team optimaal kan presteren en alles op rolletjes loopt. Deze rollen worden vaak ingevuld door ouders. De ouders die geen coach, assistent-coach, teammanager of scheidsrechter zijn draaien de bardiensten en terreindiensten. De teammanager maakt hiervoor een schema.

Rol als scheidsrechter
De KNHB en wij als club vragen alle ouders en spelers 16+ om hun scheidsrechterkaart te halen. Het hebben van een scheidsrechterkaart betekent niet perse dat je ook wedstrijden moet fluiten. Het is een avond leren en een (gratis) online examen. Hierdoor leer je de regels en het hockeyspel goed kennen en is het veel leuker om naar het spel te kijken. Geef je op en doe ook mee in oktober: [email protected]

Wat gaan we doen?
Per team zal er voor de ouders een tafel worden gemarkeerd, waar iedereen met elkaar kan kennismaken. De kinderen komen in Abcoude-thuis-tenue met stick en gaan meteen het veld op om spelletjes te doen of een wedstrijdje te spelen en een teamfoto te maken. De nieuwe F-teams kunnen een hockeytenue kopen bij Intersport Twinsport op het Gelderlandplein in Amsterdam.

Tijden en teams

10.00 – 10.45 E6-teams (O9) & E8-teams (O10)
11.00 – 11.45 F-teams (O8)
12.00 – 12.45 D-teams (O12)
13.00 – 13.45 C-teams (O14)
14.00 – 14.45 B-teams (O16) & A-teams (O18)

• Welkomstwoord - Voorzitter
  • Focus teams nieuwe seizoen - Technisch Hart en arbitrage
  • Info over taken binnen teams – Categorieleiders
  • Kennismaken teams onderling en afspraken maken m.b.t taken teams en taken vereniging

De kinderen van de Funkey en Benjamins hoeven nog niet bij de Lets Roll aanwezig te zijn. Informatie over de jongste jeugd vind je op de website.

Nieuwe gebitsbeschermer nodig?
De tandartsen van SPTL zijn aanwezig om een bitje opmaat te maken tijdens de Let’s Roll. Kijk voor tarieven en aanmelden op: https://sptl.nl/.

Veilig Sport Klimaat
Hockeyvereniging Abcoude wil een breed preventief beleid voeren, zodat de vereniging een sociale, vertrouwde en veilige sportomgeving en een goede begeleiding kan bieden, waarin leden en vrijwilligers zich lichamelijk en geestelijk goed voelen. Wij vragen iedereen het document ‘Veilig Sport Klimaat' door te nemen.

KNHB Verklaring Onderwerping Tucht (VOT) & Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)

Van alle ouders die onze club helpen als vrijwilliger, worden de gegevens in onze administratie verwerkt. Vervolgens ontvangt iedereen ook een formulier via de KNHB voor ‘Verklaring Onderwerping Tucht.’ Voor alle trainers, coaches en assistent-coaches vraagt de club een VOG aan.

Sponsorpakken en vouchers van INTERSPORT TWINSPORT
Tijdens de Let’s Roll is de sponsorcommissie aanwezig. Je kan daar vouchers kopen die je kan uitgeven bij INTERSPORT TWINSPORT. Daarmee help je de club. Als sponsor kan je je ook aanmelden om pakken te sponsoren of een sponsorbord. Kijk voor meer info op de website.

Ledenadministratie
Kloppen je adres- en mailgegevens nog? Geef je wijzigingen anders deze dag door aan de aanwezige ledenadministratie.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met de categorieleider.

Tot zaterdag!

Sportieve groet,