zaalhockeycommissie

Zaalcompetitie gaat door!

Nieuws afbeelding 9 oktober 2020

De KNHB heeft uitgebreid onderzoek gedaan en afgelopen week besloten dat de zaalhockeycompetitie gespeeld kan worden door zowel jeugd als senioren, zij het met een aantal aanpassingen.

Alle teams zijn opgegeven. Omdat niet alle kinderen deelnemen stellen de trainers teams samen. De teamindeling en het trainingsschema voor de zaal worden binnenkort op de website gepubliceerd. Wil je je alsnog afmelden voor de zaalhockeycompetitie mail dit dan vandaag of morgen (voor 11 oktober) naar [email protected].

De KNHB geeft aan dat het van belang is dat de gehuurde zalen en blaashallen aan de ventilatie- en andere aanvullende coronaregels voldoen. Onze Sporthal Gaasperdam voldoet aan deze eisen.

De aanpassingen op de zaalcompetitie:

• Vanzelfsprekend gelden allereerst alle eventuele maatregelen en richtlijnen van de overheid.
  • Er zijn dit gehele zaalseizoen geen toeschouwers welkom bij zaalhockeywedstrijden. Alleen spelers, hun begeleiding, rijouders van jeugdteams* en benodigde vrijwilligers zoals scheidsrechters en zaalleiding kunnen in de zalen aanwezig zijn. Rijouders die toegang hebben zijn de ouders van kinderen die niet in de (blaas)hal van de eigen vereniging spelen. De KNHB vraagt alle verenigingen met klem - net zoals dat gedurende de huidige situatie in het veldhockey geldt - niet meer rijouders per team mee te nemen dan noodzakelijk.
  • Teams spelen of op dezelfde dag twee keer achter elkaar op dezelfde locatie tegen dezelfde tegenstander of spelen 1 (langere) wedstrijd per speeldag. Hierdoor wordt het aantal wisselmomenten tussen wedstrijden én het aantal reisbewegingen sterk teruggebracht (dus geen ‘meerluiken’ met verschillende tegenstanders).
  • De poules worden door de KNHB zoveel mogelijk regionaal/ lokaal ingedeeld ook al worden hierdoor de verschillen binnen de poules iets groter. Hiermee beperkt de KNHB het reizen tussen regio’s.
  • De poule-indeling van de competities voor junioren en jongste jeugd wordt, evenals andere seizoenen, gebaseerd op de tussenstanden van de lopende veldhockeycompetities en/ of indelingsopgave van de verenigingen.
  • Er vinden dit seizoen géén Nederlandse Kampioenschappen plaats. Indien mogelijk worden de districtskampioenschappen voor de jeugd wel gespeeld.
  • Net als tijdens andere zaalseizoenen is het niet mogelijk om afgelaste wedstrijden in te halen.

Vragen?

Heb je vragen over je team neem dan contact op met de categorieleider. Heb je nu al specifieke vragen over het zaalhockey dan kan je een mail sturen naar [email protected].

Planning

De KNHB streeft ernaar om de Jongste Jeugd pas in januari te laten spelen en voornamelijk op zaterdag. De D-jeugd zal, in verband met alle open dagen van middelbare scholen op zaterdagen, altijd op de zondag (waar mogelijk in de ochtend) spelen. Meestal bestaat de zaalcompetitie uit 5 tot 7 wedstrijddagen. Eind november zullen er verschillende informatieavonden georganiseerd worden voor zaalteammanagers, zaalteamcoaches en zaalteamscheidsrechters. Rond die tijd starten ook de trainingen. De competitie loopt meestal van december tot half februari. De E6-teams spelen geen zaalcompetitie maar mogen op 13 december meedoen aan het Max Edel zaalhockeytoernooi.