Vrijwilligerscommissie

Teamtaken en Clubtaken: wat ga jij doen?

Nieuws afbeelding 26 juni 2020

Let’s Roll is een belangrijk en gezellig moment. Hier ontmoet je de andere ouders van het team. De teamtaken de clubtaken worden dan verdeeld. Zo kunnen we na de zomer met z'n allen goed voorbereid aan het nieuwe seizoen beginnen!

TEAMTAKEN

Dit zijn de taken die door de ouders ingevuld moeten worden rond het team. Deze worden tijdens Let’s Roll ter plekke verdeeld en ingevuld. De categorieleider zal de formulieren innemen en vragen beantwoorden.

Coach

Onze juniorenteams hebben altijd een coach en dat geldt doorgaans ook voor de hoger spelende seniorenteams. Bij de junioren is dat veelal een van de ouders die het leuk vindt om zijn kennis, ideeën en inzichten over te dragen op de jeugdspelers. Soms doen twee ouders dit samen, zodat ze met elkaar kunnen afstemmen en ook wat flexibeler kunnen zijn in hun rol. Naast het stimuleren en motiveren van het team, bepaalt de coach ook de speltactiek, de teamopstelling en de wissels.

Teammanager

Hoewel niet direct zichtbaar in en om het veld, is de rol van de teammanager toch zeer bepalend voor het reilen en zeilen van het team. Hij of zij organiseert alles buiten het hockeyveld ten behoeve van het team. Van rij- en keepersschema tot tussendoortje, van verzameltijd bij uitwedstrijden tot de deelname aan toernooien. De teammanager maakt voor de communicatie gebruik van de LISA Teams-functionaliteit op de website en/of de HV Abcoude-app.

Scheidsrechter / Spelbegeleider

Bij het elftalhockey wordt er altijd gefloten door twee scheidsrechters. Zij zorgen voor naleving van de regels, bewaken de veiligheid en zetten aan tot ‘Fair Play’. Vanaf de junioren levert de thuisspelende vereniging de scheidsrechters; de club heeft een poule van leden met een scheidsrechterskaart, die worden ingedeeld om te fluiten. Bij de Jongste Jeugd (drie-, zes- en achttallen) leveren beide teams elk één ouder die samen optreden als spelbegeleiders. Spelplezier is het belangrijkste doel. Een belangrijke én leuke rol, die bovendien heel snel je inzicht in het hockeyspel vergroot.

CLUBTAKEN

De club draait op vrijwilligers. Als sportvereniging hebben wij eenvoudigweg niet genoeg geld om betaalde krachten aan te nemen voor alle taken die uitgevoerd moeten worden. Daarom draait de vereniging voor het grootste gedeelte op vrijwilligers! Iedereen kan een steentje bijdragen. Dat is vooral leuk. Je ontmoet nieuwe mensen, doet nieuwe ervaringen op en werkt mee aan het hockeyplezier van ons allemaal.

Dus kijk waar jij aan wil bijdragen volgend seizoen en meld je aan bij de [email protected]

Barcommissie lid (9): 1 keer per maand 4 uur

Barcommissie: staat gezellig achter de bar! En zorgt voor alles in en rondom de bar, zoals inkoop, vaststellen van assortiment, voorraadbeheer en het indelen van bardiensten.

Barista (5): 1 keer per maand 2 à 3 uur op zaterdag

Barista’s: starten met een baristacursus om vervolgens de lekkerste koffie en cappuccino te kunnen zetten.

Webmaster (1): 2 uur per week

Webmaster: onderhoudt de systemen die de club draaiende houden (o.a. LISA en de HVA-website). Cruciaal in de communicatie met de leden.

Kascommissie (1): 2 besprekingen per jaar

Kascommissie: controleert en beoordeelt de financiële administratie, controleert de jaarrekening en oordeelt over het financiële beleid.

Financiële commissie (2): n.t.b. kleine deelprojecten

Financiële commissie: adviseert (de penningmeester) over financiële zaken zoals de haalbaarheid van investeringen.

Commissie sportiviteit & respect (1): 4 besprekingen per jaar

Commissie Sportiviteit en Respect: werkt aan een positieve en respectvolle sfeer in en rond het veld.

Trainerscommissie (1): piek augustus/september, daarna halve dag per maand

Organiseert alles m.b.t. de contracten van trainers en houdt vinger aan de pols bij de jeugdtrainers en zzp'ers.

Arbitragecommissie (1): gemiddeld 2 uur per week

Verantwoordelijk voor scheidsrechterszaken. Zorgt ervoor dat er scheidrechters zijn voor alle thuiswedstrijden.

Activiteitencommissie (2): piek rondom de evenementen

Activiteitencommissie: organiseert activiteiten zoals Sinterklaas, het E-toernooi, het schooltoernooi en het Familietoernooi en jeugdfeesten.

Lustrumcommissie (4): voorbereiding en piek rondom evenement

Lustrumcommissie: onze club bestaat volgend seizoen 45 jaar. Wij zoeken daarom mensen die het leuk vinden om mee te helpen dit lustrum (1 toernooidag) tot een spektakel te maken.