2 wedstrijdverslagen van heren 1

Nieuws afbeelding 28 maart 2019

Vanwege wat tijdgebrek aan onze kant, nu twee wedstrijdverslagen tegelijk.

Abcoude H1 – Noordwijk H1 0-1

Onze Abcoudse mannen waren op jacht op revanche na de verloren openingswedstrijd uit op Westerpark. Nu was het laag geklasseerde Noordwijk te gast in Abcoude. De heenwedstrijd was in een 5-4 zege geëindigd voor onze Abcoudenaren, nadat onze mannen bijna een 5-1 voorsprong hadden weggegeven. In deze wedstrijd leken doelpunten gegarandeerd.

Niets bleek minder waar. Noordwijk had de verdediging zeer goed dicht getimmerd, waardoor Abcoude maar lastig tot het creëren van kansen kwam. In de eerste helft werden enkele strafcorners verdiend door onze Abcoudenaren en werd de paal ook geraakt uit één van deze strafcorners door Jesse van der Harst. Waar Abcoude aanviel en probeerde te scoren, wist Noordwijk toe te slaan. Na een fout in de Abcoudse opbouw, sloeg de Noordwijkse spits de bal met de backhand hard tegendraads raak voor de 0-1.

In de tweede helft probeerden onze mannen de 0-1 van het bord te poetsen. Echter was de Noordwijkse keeper goed in vorm en wist meerdere strafcorners en enkele 100 procent kansen te stoppen, waardoor onze Abcoudenaren tegen de tweede verliespartij van de tweede seizoenshelft aanliepen.

Purmerend H1 – Abcoude H1 3-3

Afgelopen zondag moest Abcoude H1 uit spelen op Purmerend, twee dagen na het verlies in de zware bekerpot tegen Myra H1. Onze Abcoudenaren hadden zware benen en een zwaar uitduel op het programma staan. Purmerend werd dit jaar thuis al tweemaal verslagen, 3-1 in de competitie en 5-2 in de beker, echter was de fysieke gesteldheid nu minder, waar Purmerend misschien van zou kunnen profiteren.

Abcoude stond goed georganiseerd en verdedigde georganiseerd, waar Purmerend het moeilijk mee had. In de omschakeling kon Abcoude gevaarlijk worden. De eerste behaalde strafcorner door Abcoude werd meteen binnengeschoten door Pim Bloemendal voor de 0-1. Terwijl Purmerend op zoek ging naar de gelijkmaker kon Abcoude toeslaan in de counter. Cas Möhringer werd er vandoor gestuurd en schoot zijn eerste doelpunt voor Abcoude H1 binnen voor de 0-2 voorsprong. Purmerend gaf echter niet op en wist enkele minuten voor rust twee treffers te maken. De eerste goal was een goede aanval over de linkerflank die met wat toeval bij de tweede paal belandde waar de Purmerendse spits geen moeite had om te scoren. Het tweede doelpunt kwam uit een strafcorner na een vlijmscherpe counter, nadat het arbitrale duo vergat Abcoude een strafcorner te geven aan de andere kant.

In de tweede helft ging Abcoude op zoek naar de voorsprong, echter aan het einde van de wedstrijd kwam de vermoeidheid opzetten. Luttele momenten voor het einde wist Purmerend in een uitbraak de 3-2 te scoren. Een tegenslag voor onze Abcoudenaren, maar direct na de afslag ging Abcoude in de aanval en wist Pim Bloemendal kort voor het einde nog een punt te redden voor Abcoude door de 3-3 te maken.

Na drie wedstrijden in de tweede seizoenshelft staat de teller voor Abcoude H1 op één punt. De gespeelde wedstrijden waren echter zeer spannend, dus onze helden zijn zeker niet uit het veld geslagen. Om de mannen over het dipje heen te helpen hopen wij jullie allemaal te zien op zondag 31 maart te Abcoude als onze mannen het om 14:45 opnemen tegen de rivaal FIT H1.