Verslag Westerpark H1 – Abcoude H1 2-1

Nieuws afbeelding 14 maart 2019

Na de welverdiende winterstop en het kampioenschap in de zaal, mocht Abcoude Heren 1 op zondag 10 maart voor het eerst aantreden voor een competitiewedstrijd in de buitenlucht in 2019. De tegenstander betrof Westerpark H1, die op de tiende plaats in de rangschikking stond, terwijl onze helden jagen op de eerste twee plaatsen in de competitie. Westerpark is een bekende tegenstander voor onze mannen en vice versa. Na de winterstop is de Abcoudse selectie versterkt met Cas Möhringer, die overgekomen is van Pinoké JA1.

De Abcoudenaren begonnen sterk aan de wedstrijd. Binnen enkele minuten dachten de mannen op voorsprong te komen door een doelpunt van Bart Vonk. Echter werd de voorafgaande voorzet beoordeeld als gevaarlijk door het arbitrale duo, waardoor dit doelpunt werd afgekeurd. Terwijl Abcoude het overwicht had, sloeg Westerpark hard toe. Met de eerste kans, na een goede lange bal van achteruit, gingen de gastheren uitermate goed om en zetten de 1-0 op het scorebord. De Abcoudenaren waren echter hierdoor niet uit het veld geslagen en gingen verder met het domineren van de wedstrijd. Waarbij de eerste strafcorner van Abcoude werd verdiend, die goed gestopt werd door de uitstekende doelman van Westerpark. Echter had deze doelman geen antwoord op de tweede strafcorner van Abcoude, die hard werd binnengeschoten door Pim Bloemendal: 1-1. Terwijl onze mannen op zoek gingen naar het doelpunt wat hen de leiding zou geven, loerde Westerpark op de counter. Westerpark wist kort voor de rust de Abcoudse defensie te ontregelen tijdens het opbouwen, waardoor zij een onterechte uitspeelcorner verdienden. Deze corner werd uiterst goed benut, waarbij ook meteen het rustsignaal klonk met een 2-1 achterstand op het bord voor onze Abcoudenaren.

In de tweede helft was Abcoude heer en meester op het veld. Westerpark werd teruggedrongen en vele kansen en strafcorners werden verdiend. Echter bleek de doelman van Westerpark niet te passeren te zijn door onze Abcoudse helden. Ook een uitspeelcorner bleef onbenut door onze Abcoudenaren, waardoor de 2-1 ruststand teleurstellend genoeg ook de eindstand was.

Volgende week mogen onze mannen zich revancheren op deze nederlaag in de eerste thuiswedstrijd van 2019 tegen Noordwijk, waartegen in de eerste seizoenshelft 4-5 gewonnen werd, een garantie voor doelpunten dus. Wij hopen jullie allemaal aanstaande zondag 17 maart langs de lijn te zien om onze Abcoudse helden naar de eerste competitiezege van 2019 toe te schreeuwen.