Verslag

Even bijpraten...de stand van zaken bij Dames A

Nieuws afbeelding 21 november 2018

Dat uw razende reporter een parttimer is, heeft u waarschijnlijk al begrepen. Maar we zijn er weer voor gaan zitten! Even een rondje langs de velden.

Tegen Amsterdam DB leken we een min of meer gelijkwaardige tegenstander te treffen. Helaas konden we deze wedstrijd niet naar ons toe trekken. Een wedstrijd met wat pech (een gestopte strafbal die vervolgens toch langzaam over de lijn rolt), maar waar de scheidsrechters teveel invloed op hebben gehad. Bij veelvuldige tegenstrijdige signalen die de scheidsen afgeven over wie de bal mag nemen, ga je als tegenstanders wat op elkaar mopperen en dat is niet zoals we normaal tegenover elkaar staan op de Amsterdamse grond. Dat is zonde! Dit vraagt om een mooie herkansing in het voorjaar.

Op 28 oktober werd thuis gewonnen van SCHC. Esther deed het centraal achterin erg goed en al gingen kansen heen en weer, we hebben meer gecreëerd en de tent achterin met man en macht dichtgehouden. Er waren wat spannende momentjes…..maar ook drie puntjes!

Op naar 4 november, waar we in Huizen speelden. Een geduchte tegenstander en ook een pittige wedstrijd met fijne scheidsen en dito sfeer in het veld. Huizen was ons in alle opzichten net even de baas. De snelheid, de felheid en de effectiviteit in de cirkel. Die 4-1 had niet gehoeven, we hebben namelijk wel scherper verdedigd en ook wel eens meer kansen gecreëerd. Nu waren we gewaarschuwd voor de sproeiers na onze wedstrijd, maar naast dug-out sproeiden ze ook de groenstrook erachter. Met nat pak dus, maar zonder punten weer naar huis.

11 november is de dag…dat je een puntje tegen Shinty pakken mag. Maar er had meer ingezeten. Hockey- technisch waren we de betere partij. Het was echter een taaie ploeg die strak en fel verdedigde. Deze felheid leken wij wat te missen, waardoor we mee gingen in het toch trage tempo van onze tegenstander. Zó zonde, we hadden capaciteit genoeg op het veld staan om het spel te maken. Wat wellicht meespeelde, is dat we onze twee mid-mids ‘in burger’ aan de zijlijn hadden staan. Deze toppers hebben we zeker gemist is de spelverdeling en in de coaching ín het veld. De punten zijn dus verdeeld en we bezetten plek 4 met een negatief doelsaldo. Dat is best een knappe prestatie!