Dubbelverslag van H1, dubbel leesplezier!

Nieuws afbeelding 19 november 2018

Abcoude H1 – Maarssen H1 1-2

Twee dagen na de 1-6 overwinning in de Silver Cup tegen Lelystad mochten de Abcoudse mannen weer aantreden in de reguliere competitie. De tegenstander was Maarssen H1 de nummer 7 van de ranglijst.

Abcoude begon zwak in de eerste helft. Het baltempo lag te laag en Maarssen kwam zeer sterk voor de dag. Na een fout in de Abcoudse opbouw sloeg Maarssen hard toe. In de counter speelden zij de drie tegen twee goed uit door de as en maakte Maarssen de 0-1. Abcoude kwam na deze tien minuten beter in de wedstrijd en begon de wedstrijd meer te controleren. Ook Abcoude wist zijn kansen te creëren in de eerste helft, echter was de keeper van Maarssen zeer sterk en wist hij tweemaal de één tegen één te winnen van de Abcoudse aanvaller. Maarssen werd niet meer gevaarlijk in de eerste helft behalve vanuit de strafcorner, maar beide teams wisten niet meer te scoren waardoor de ruststand 0-1 was.

In de tweede helft begon Abcoude sterk, binnen enkele minuten werd de tweede Abcoudse strafcorner behaald en in de rebound werd deze binnengeschoten door Jesse van der Harst. Terwijl Abcoude op zoek ging naar de voorsprong probeerde Maarssen vooral de Abcoudenaren af te stoppen en soms in de counter eruit te komen. De voorsprong voor Abcoude lag in het verschiet totdat de scheidsrechters ingrepen. Vanuit het niets werd een Abcoudse uitslag omgedraaid in een strafbal voor Maarssen. Een totale scheidsrechterlijke dwaling die catastrofale gevolgen had voor onze Abcoudse helden. De strafbal werd benut waardoor Maarssen op een 1-2 voorsprong kwam. Abcoude was zichtbaar de draad even kwijt en probeerde de gelijkmaker te maken. Maarssen had niets meer in te brengen in de wedstrijd en Abcoude bonsde stevig op de deur. Enkele kansen werden gemist en de scheidsrechters waren niet gortig in het toekennen van Abcoude strafcorners. Abcoude wist het doelpunt niet te maken waardoor de bittere eindstand van 1-2 op het bord bleef staan.

Abcoude H1 – AthenA H1 5-1

Na de verliespartij van de zondag ervoor tegen Maarssen mochten onze Abcoudse helden zich revancheren tegen AthenA H1, de hekkensluiter van de competitie. In het koude weer probeerden onze mannen de drie punten binnenshuis te houden.

Vanaf minuut één controleerde Abcoude de wedstrijd en had AthenA weinig in te brengen. Ook al had AthenA veel balbezit, kon AthenA geen bres slaan in de Abcoudse defensie. In aanvallend opzicht speelden onze Abcoudse mannen niet al te goed, maar de Abcoudenaren wisten de defensie van AthenA te breken. Na een verlegging van links naar rechts werd de voorzet van Niels Denekamp verlengd door Phil de Wit waardoor de bal bij de tweede paal binnen werd getikt door Bart Vonk. Abcoude vervolgde de wedstrijd door verder de aanval te kiezen. Dit resulteerde voor rust in de 2-0 en de 3-0. De 2-0 viel uit een strafcorner door Lucas Conijn, na een goede actie van Domenico Maktouf. Het derde Abcoudse doelpunt viel vlak voor rust, toen een goede voorzet van Domenico Maktouf fantastisch werd afgerond door Christiaan van der Velde op de backhand.

In de tweede helft gebeurde er vrij weinig. De ruststand van 3-0 stond lang op het bord totdat ongeveer vijftien minuten voor tijd AthenA de aansluitingstreffer scoorde vanuit een kluts in de Abcoudse cirkel. Het antwoord van Abcoude liet op zich wachten maar uiteindelijk antwoordden de Abcoudse mannen sterk. Na een goed verdedigde strafcorner, counterde Abcoude AthenA eruit en kon Pim Bloemendal op de backhand voor de 4-1 zorgen. Nog geen twee minuten later werd de eindstand van 5-1 bereikt nadat in een snelle aanval Bart Vonk een goede voorzet op de backhand gaf die Domenico Maktouf bij de tweede paal kon binnenglijden.

Volgende week mogen onze mannen het uit opnemen in de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop tegen Haarlem H1. Op vrijdagavond 30 november spelen onze mannen de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop tegen Purmerend in de Silver Cup. Wij hopen jullie allemaal op 30 november 20:30 te zien in Abcoude om onze mannen naar de volgende ronde te schreeuwen!