Leden

Districtsontmoetingsdag

Nieuws afbeelding 25 oktober 2018 Dit jaar zijn er drie spelers van Abcoude geselecteerd voor het Noord-Hollands. Elke maandag traint deze groep op Qui Vive. Twee maal per jaar is er de DOD, districtsontmoetingsdag. Hier spelen dan de verschillende districten tegen elkaar. Voor deze dagen wordt de trainingsgroep terug gebracht naar een wedstrijdselectie. Dit keer zaten voor het eerst twee spelers van Abcoude. Zowel keeper Espen van Es als Gip Ghijsels zaten bij de wedstrijdselectie. Zaterdag 20 oktober, was de DOD. In de eerste wedstrijd werd er gespeeld tegen Zuid-Nederland. Na een 1-0 voorsprong stond het Noord-Hollands later 3-1 achter. In de laatste vijf minuten van de wedstrijd werd een 3-2 achterstand omgebogen in een 3-4 overwinning. De tweede wedstrijd werd gespeeld tegen Oost-Nederland. Het Noord-Hollands kwam snel met 2-0 voor maar kon daarna niet meer door drukken. Uiteindelijk werd de wedstrijd met 4-2 gewonnen. Mooi detail is dat Espen van Es geen enkel tegendoelpunt heeft hoeven incasseren. Elke keeper speelt telkens een halve wedstrijd, waar Espen dus telkens zijn doel schoon wist te houden.