Verslag

Wedstrijdverslag 30 september: Loenen DA-DA 1-2

Nieuws afbeelding 1 oktober 2018

Deze zondag stonden we tegenover Loenen op het veld. Een prachtig zonnetje lachte ons tegemoet; het zou een mooie wedstrijd worden. Een pot hockey met uitdaging maar ook sportiviteit.

Loenen speelde veelal hoge druk maar liet zich ook wel terugzakken. Door het verleggen ontstond er ruimte op het middenveld. We openden zelf de score op een corner van Esther, wiens harde slag nog doorgetikt werd door Eva. Een nieuw scorend duo op de corner, goed werk!

Verdedigend kregen we ook behoorlijk wat uitdaging door een snelle rechtsvoor. Ook kregen we vele corners voor onze kiezen, waarbij de oorzaak soms wat vraagtekens opriep. De tijd die Loenen nodig had om de boel in stelling te brengen werd steeds langer, het bleek achteraf dat ze uit probeerden te vogelen hoe ze de bal het beste achter de verdediging kregen en Karina konden passeren. Er werd namelijk erg scherp verdedigd en gekeept!

Uiteindelijk maakte Loenen voor rust nog de 1-1. De maker van onze eerste goal, onze stoere Eva, nam de taak van lijnstop over. In een poging een schot te blokken, werd deze van richting veranderd en vloog hard de goal in. Eva gaf aan de keep even scherp te willen houden; *CHECK*.

Zo gingen we met een 1-1 stand de rust in. We stonden goed te spelen; de verdediging stond goed rond te spelen en zat er goed bij, het middenveld pakte de ruimte en de voorhoede creƫerde vele kansen. Iets zuiniger met de passes, dat spraken we af en daarmee gingen we met een goed gevoel de tweede helft in.

In deze tweede helft verstevigde Sanne haar vriendschap met de scheids, verzilverd door een groene kaart vlak voor het einde van de wedstrijd. Dat moeten we toch niet laten gebeuren. Loenen testte naast Eva ook nog even de scherpte van Karina door een harde uithaal van dichtbij vol op haar helm. Gelukkig was daar Nienke die de scheids op stellige wijze (soms komt je beroep als juf op het veld gewoon goed van pas) verzocht de wedstrijd even stil te leggen. Even goed ademhalen, de helm weer rechtzetten en door. Gelukkig hield ze haar hoofd er goed bij (een inkopper; soms moet je ze maken) en bleven de verdediging de vele aanvallen en corners afstoppen. Hiske mogen we hierbij een speciale vermelding geven, die liep een aantal indrukwekkende tackle-backs. Als beloning voor het harde werken op alle linies, volgde in het laatste kwartier een fraaie tweede goal op een uithaal van Claire. Deze stand wisten we vast te houden en met een 2-1 voorsprong kwam het eindsignaal. Na de vele mooie reddingen mocht Karina de medaille voor de dame van de wedstrijd overnemen van Eline. Wij zien jullie graag volgende week thuis langs de lijn om 11u, wanneer wij aantreden tegen het altijd zo gezellige Gooische.

Tot dan!

Zonnige groeten,