Verslag

Laatste verslag van Heren 1: Muiderberg H1 – Abcoude H1 1-3

Nieuws afbeelding 25 juni 2018

Zondag 10 juni was het groot feest in Abcoude. Heren 1 is voor het eerst in de clubgeschiedenis gepromoveerd naar de 2eklasse. Zondag kon het feestje nog groter worden, aangezien onze Abcoudse promovendus kampioen kon worden. Alles lag in Abcoudse handen. Winnen in het sprookjesbos in Muiderberg zou genoeg zijn voor het kampioenschap. Bij enig andere uitslag waren onze Abcoudse mannen afhankelijk van FIT.

Hoewel onze mannen in het sprookjesbos van Muiderberg speelden, was het veld niet al te goed. Het veld was bestrooid met vers ingevlogen zand van de Sahara. Onze mannen hadden wat tijd nodig om te wennen. In de eerste minuten was dit te zien, toen Muiderberg sterk begon en de Abcoudse promovendus naar achter drukte. Echter door goed keeperswerk van Hans Teunisse en door de hechte Abcoudse defensie kon Muiderberg geen bres slaan in de Abcoudse muur. Na tien minuten begon de storm te liggen en konden onze mannen meer het initiatief pakken. Het tempo werd opgevoerd en Muiderberg werd teruggedrukt. Halverwege de eerste helft sloegen de Abcoudenaren toe. Na een goede voorzet van Thom Brinkhof kon Jesse van der Harst de bal bij de twee paal met de backhand de kruising in werken: 1-0 voor Abcoude. Vervolgens gingen onze mannen op zoek naar het tweede doelpunt. Dit tweede doelpunt viel ook. Na een goede cornervariant vlak voor de rust schoot Bart Vonk onze Abcoudenaren naar een 2-0 ruststand.

Na de rust veranderde het spelbeeld niet. Abcoude was ingespeeld op het veld van Muiderberg en hield het heft stevig in handen. Aangemoedigd door een meute van Abcoude supporters, baanden onze Abcoudse helden zich een weg naar het kampioenschap. De 3-0 hing in de lucht en die viel wederom door Bart Vonk. Na een splijtende bal van Thom Brinkhof kwam Bart Vonk één op één met de keeper met de keeper te staan. Hij lobde de bal subtiel over de uitstormende doelman heen en kon de bal in een leeg doel schuiven. Vervolgens was de wedstrijd gespeeld en speelden onze Abcoudse mannen de wedstrijd uit, waarbij jammer genoeg de nul niet gehouden kon worden na een goede solo van een Muiderbergse speler. Hij bepaalde de eindstand op 3-1.

Na een indrukwekkend seizoen hebben onze Abcoudse helden de titel in de 3e klasse en dus ook promotie naar de 2eklasse kunnen bemachtigen. Wij willen de Abcoudse harde kern, de fanatieke aanhang, het bestuur, Rick van Domburg, Henk Viëtor en Agnes Viëtor graag bedanken voor hun bijdrage aan het Abcoudse succes! Volgend jaar gaan wij op gelukstocht in de 2e klasse onder leiding van coach Tijmen Vierhout en dan hopen wij weer op jullie ondersteuning te kunnen rekenen. Fijne vakantie en tot volgend seizoen!