Castricum H1 – Abcoude H1 1-3

Nieuws afbeelding 6 juni 2018

Nadat de mannen waren bijgekomen van de nipte 1-0 zege thuis op Woerden, ging de focus al snel naar een wedstrijd waar al lang naar uit werd gekeken: De uitwedstrijd te Castricum. De trotse koploper speelt uit bij de nummer 3, die drie punten achterstand heeft. Bij winst zetten onze Abcoudse helden een grote stap naar promotie, terwijl de thuisploeg moet winnen om de race om directe promotie spannend te maken. Een pot waarbij beide teams veel te winnen en verliezen hebben.

In het zonovergoten Castricum begon Abcoude zeer gefocust aan de wedstrijd. De hoge mate van energie overrompelde de tegenpartij en binnen twee minuten werd de eerste Abcoudse strafcorner versierd door Bart Vonk. Deze corner werd genadeloos hard binnengeschoten door het Abcoudse kanon Pim Bloemendal. Een droomstart voor onze Abcoudse helden om binnen twee minuten de 0-1 op het bord te zetten. In de rest van de eerste helft liet Abcoude zien de koploper te zijn. De controle lag continu bij onze Abcoudse mannen en de kansen vloeiden rijkelijk. Echter wilde de bal niet meewerken en rolde de bal vaker net langs de paal dan er net in. Castricum kon geen vuist maken in de eerste helft en kort voor de rust wist Abcoude zijn dominante controle te verzilveren. Na een goede actie van Jesse van der Harst creëerde hij ruimte voor zijn schot. Vlak voor de keeper tipte Pim Bloemendal de bal tussen de benen van de Castricumse doelverdediger door: 0-2 bij rust voor de trotse koploper.

Hoewel het goed weer was, verwachtten onze mannen een storm van de Castricumse tegenstander na de rust. Niets was minder waar. Castricum startte sterk in de tweede helft en de Abcoudse mannen raakten de draad even kwijt. Net zoals Abcoude verdiende Castricum snel in deze helft een corner, die benut werd: 1-2. De Castricumse druk nam toe, echter leidde dit niet tot grote kansen. Na 10 minuten was de storm over en pakte Abcoude de controle weer terug. Het spel bevond zich meer aan Castricumse zijde en de 1-3 hing in de lucht. Echter kon Castricum gevaarlijk worden in de omschakeling. Na een lange bal en een Abcoudse dekkingsfout, stond een aanvaller van Castricum één op één voor Hans Teunisse, echter gaf de Abcoudse doelman geen krimp en kon deze kans niet benut worden. Vervolgens na een driedubbele stopfout uit een Abcoudse strafcorner ging een overtal aan Castricumse aanvallers op Hans Teunisse af. Overrompeld door het gevaar en in een poging terug te rennen, lag de Abcoudse doelman op eens op de grond. Echter wist de Abcoudse keeper zich te herstellen en werd een grote kans van Castricum niet benut. De spits schoot vanaf de stip naast. Echter trokken onze Abcoudse helden aan het langste eind. De twee uitbraken deden onze mannen weinig en kort voor het einde trokken onze mannen de drie punten over de streep. De vierde Abcoudse strafcorner was een prooi voor Pim Bloemendal, die de eindstand bepaalde op 1-3.

Na de winst in deze belangrijke pot lonkt promotie voor onze Abcoudse heren. Er is nog één punt benodigd uit twee wedstrijden om definitief te promoveren. Echter liggen onze Abcoudse mannen op koers om een hoger doel dan promotie te bereiken: Het kampioenschap. Twee keer winst in de laatste twee duels staat garant voor een Abcouds feest, net zoals afgelopen zondag toen onze Abcoudse dames 1 de competitie thuis besliste en kampioen werd (Gefeliciteerd!). Wij hopen dat jullie volgende week zondag 10 juni om 14:45 aanwezig zijn bij de thuiswedstrijd tegen Soest. De wedstrijd waarin onze Abcoude H1 definitief kan promoveren naar de 2e klasse. Tevens is dit de laatste thuiswedstrijd van het seizoen en de afscheidswedstrijd van ons erelid, de legendarische Abcoudse nummer 8. Tot zondag om 14:45!