Loenen H1 – Abcoude H1 2-6

Nieuws afbeelding 23 mei 2018

Na een flinke tijd zonder wedstrijden mocht de trotse Abcoudse koploper het op een regenachtige zondagmiddag opnemen tegen de hekkensluiter in de 3e klasse E. Hoewel Loenen de laatste plek bezet, is het team niet zwak te noemen. Enkele oudere spelers hebben op hoog niveau gehockeyd. Aan ervaring en technische vaardigheden was er bij de tegenstander geen gebrek. Onze helden zullen moeten proberen deze ervaren ploeg te verschalken met ons welbekende Abcoudse spelletje.

In de eerste tien minuten van de wedstrijd moesten onze mannen nog even wennen aan het veld van Loenen. Daarnaast was ook te merken dat de competitie een tijdje stil had gelegen in verband met de feestdagen en de vakantietijd. Loenen kwam sterk voor de dag en wist na ongeveer 10 minuten ook de score te openen. Een scherp uitgevoerde counter leidde tot een rebound die goed viel voor de Loenense aanvaller. Onze mannen werden wakker geschud en binnen vijf minuten wisten onze Abcoudse mannen de achterstand weg te werken. Na een goede korte vrije slag werd Bart Vonk in de cirkel gevonden, die goed kort wegdraaide en de backhand in de lange hoek sloeg: 1-1. Onze mannen wisten meteen door te pakken en vijf minuten later wist Jesse van der Harst na een kluts zijn backhand ook in de lange hoek te schieten: 1-2. Het spelbeeld was gekanteld en Abcoude heerste op het veld. Terwijl Abcoude op zoek ging naar de 1-3, bleef Loenen loeren op de lange bal en de counter. Kort voor de rust stuiterde een lange bal van Loenense zijde door de Abcoudse defensie heen en de behendige Loenense speler legde vanaf de kop cirkel zijn backhand in de hoek: 2-2. Hiermee was de ruststand ook bepaald.

In de onderbreking constateerden de Abcoudse mannen dat het speelniveau te laag was. Het energieniveau moest omhoog en het rendement ook. De boodschap van Tijmen Vierhout was goed aangekomen want in de tweede helft kwam Abcoude goed voor de dag. De druk op het doel van Loenen nam toe en het was wachten op een nieuwe voorsprong voor de Abcoudse koploper. Na ongeveer tien minuten spelen mocht Abcoude aanleggen voor de tweede strafcorner van de dag. Pim Bloemendal wist daar wel raad mee en schoot de bal hard het doel in: 2-3. Vervolgens wilden onze mannen de wedstrijd volledig naar de hand zetten en de score uitbreiden. Loenen kon geen vuist meer maken en de Abcoudse trein denderde door. Enkele minuten na de 2-3 wisten de Abcoudenaren nog een strafcorner te versieren. Het welbekende recept bleek weer te werken: Pim Bloemendal schoot de 2-4 binnen. Vervolgens zal dit wedstrijdverslag een relatief eentonig verhaal vertellen: Het verhaal van Pim Bloemendal. Met twee doelpunten in de tweede helft was het Abcoudse kanon nog niet tevreden en de zoektocht naar zijn hattrick ging verder. Halverwege de tweede helft kwam deze zoektocht ten einde. Na een goede actie over de rechterkant kwam Domenico Maktouf de cirkel binnen en met een goede pass vond hij de vrijstaande spits van Abcoude, Pim Bloemendal, voor de 2-5. Dit was echter nog steeds niet voldoende voor Pim Bloemendal. Hij heeft nog een lichte achterstand in het doelpuntenklassement op Jesse van der Harst en die achterstand moet verkleind worden. De volgende strafcorner werd versierd en Pim Bloemendal schoot deze weer hard raak: 2-6. Echter was de koek nog niet op voor Pim Bloemendal en kreeg hij de gouden kans om vijf doelpunten in een wedstrijd te maken. Na een goede actie in de cirkel werd Sander Post gevloerd en de scheidsrechter gaf terecht een strafbal. Oog in oog met de keeper en onder zware druk van het publiek, miste Pim Bloemendal de strafbal. Zeker een tragische situatie, aangezien een doelpunt vanuit de strafbal van Pim Bloemendal vijftig euro waard is voor onze teammanager Vincent Mulder, die de marathon van New York loopt en daarbij Kika sponsort (Voor meer details: https://www.runforkikamarathon.nl/vincent-mulder). Echter kon deze misser niet deren en was de sfeer opperbest toen het laatste fluitsignaal klonk en er een 6-2 score voor onze Abcoudse mannen op het scorebord stond.

Aankomende zondag hebben de mannen vrij in verband met Pinksteren. Op 27 mei nemen onze mannen het in de tocht naar het kampioenschap thuis op tegen Woerden H1. Wij hopen jullie dan allemaal om 14:45 langs de lijn te zien om onze helden naar de overwinning te schreeuwen!