Verslag

Abcoude H1 – Zwaluwen H1 10-0 (wedstrijd van 22 april)

Nieuws afbeelding 1 mei 2018

Na het mooie weekend van vorige week, waarin onze Abcoudse helden de koppositie grepen in de competitie, stond de thuiswedstrijd tegen de Zwaluwen op het programma. In de uitwedstrijd werden wij getrakteerd met exclusieve kaarten voor de grote Jesse van der Harst show, waardoor Abcoude de uitwedstrijd op de Zwaluwen met 9-2 had gewonnen. Het kwik bereikte de 25 graden op een mooie zondagmiddag, waarop onze mannen de Zwaluwen flink pijn wilden doen.

De Abcoudse mannen begonnen scherp aan het duel. Hoe eerder het verzet van de laag geklasseerde tegenstander gebroken zou worden, hoe mooier de zondagmiddag zou worden. Echter hadden onze mannen het lastig om de openingstreffer te vinden. Enkele grote kansen werden gemist, terwijl onze mannen overduidelijk beter waren. Na ongeveer een kwartier spelen werd de ban toch gebroken, Bart Vonk tipte de bal achter zich langs de goal in na een goede pass van Sander Post. Na de 1-0 begon de verdediging van de Zwaluwen meer gaten te vertonen. Hoewel de scheidsrechter enkele Abcoudse corners over het hoofd zag, mocht Abcoude toch nog driemaal aanleggen voor een strafcorner in de eerste helft, waarbij de tweede corner raak gesleept werd door Lucas Conijn. Abcoude begon meer en meer zijn veldoverwicht uit te drukken in de score. Onze mannen gingen op zoek naar de 3-0 en deze werd gevonden via Bart Vonk. Hij ging de cirkel goed binnen over de linkerkant en vond via de stick van een verdediger het doel. Het einde van de eerste helft naderde, echter hadden onze mannen nog een ‘showtje’ in petto. Na een goede pass van Phil de Wit, ging Thom Brinkhof de cirkel binnen en hij vuurde, al duikend voor de stijlpunten, zijn backhand de lange hoek in en bepaalde daarmee de ruststand: 4-0 voor Abcoude.

In de tweede helft veranderde er weinig aan het spelbeeld. Zwaluwen kreeg het moeilijk met het weer, waardoor zij zich geheel kapot liepen op de Abcoudse machine. Abcoude wilde nog flink aan het doelsaldo werken en vele grote kansen werden gecreëerd. Een korte samenvatting van de tweede helft: Abcoude wist nog zesmaal het doel te treffen. Een strafcorner werd binnengesleept door Lucas Conijn en vijf velddoelpunten werden gescoord, twee van de stick van Bart Vonk en een hattrick in de tweede helft van Pim Bloemendal. Uiteindelijk konden onze mannen van het veld stappen met dubbele cijfers voor Abcoude en de nul op het scorebord voor de bezoekers: 10-0. De kluis van Zwaluwen was gekraakt, leeggehaald en volledig afgefikt, in woorden van de Abcoudse coach Tijmen Vierhout.

Na de volledige destructie van Zwaluwen op het Abcoudse veld hebben onze mannen twee weken lang geen competitiewedstrijd. Onze mannen vervolgen de competitie op 13 mei met de uitwedstrijd tegen de hekkensluiter Loenen. Wij hopen jullie allemaal weer te zien op 27 mei als onze Abcoude Heren 1 thuis speelt tegen Woerden Heren 1 om 14:45. Bedankt voor de aanhang tegen Zwaluwen en hopelijk tot 27 mei!